تازه های سایت

کد مطلب: 27204
29. خرداد 1395 - 12:37
مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند گفت: همزمان با فرارسیدن ماه رمضان نمایشگاه کتاب و علوم قرآنی شامل نسخه‌های مختلف از قرآن، نهج‌البلاغه، کتب دینی و ادعیه در نهاوند برپاشده است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، محمود مصباح در جمع خبرنگاران نهاوند گفت: به‌منظور ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در سطح جامعه و همچنین آشنایی مردم با جدیدترین کتب منتشرشده و فراهم کردن فضایی برای دوستداران کتاب، این اداره با همکاری جامعه القران کریم شهرستان اقدام به برپایی نمایشگاه بزرگ کتاب و علوم قرآنی در نهاوند کرده است.

وی اظهار داشت: کتب ارائه‌شده در این نمایشگاه در دو بخش ویژه، قرآنی شامل نسخه‌های مختلف از قرآن مجید، نهج‌البلاغه، کتب دینی و ادعیه همچنین در بخش آزاد در موضوعات مختلف ازجمله تاریخی، فرهنگی، فلسفی، پزشکی، درسی، علمی، فرهنگی و سرگرمی با بیش از ۱۵ هزار جلد کتاب در ۳۵۰۰ عنوان در معرض بازدید علاقه‌مندان قرارگرفته است.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند افزود: با هماهنگی‌های انجام‌شده علاقه‌مندان و خریداران می‌توانند از تخفیف ویژه تا 3۰ درصد برای همه اقشار مردم و به‌ویژه دانشجویان، دانش‌آموزان و جوانان بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: باوجود هجمه‌های فرهنگی دشمنان به دین و کشور تلاش شده است که بیش از هزار جلد کتاب در حوزه کودک و نوجوان ارائه شود تا هم کودکان و نوجوانان در این رده سنی با کتاب و کتاب‌خوانی انس بگیرند و هم تا حدودی از هجمه‌های دشمنان در امان باشند.

مصباح بابیان اینکه در این نمایشگاه از انتشارات و کتاب‌های جدید بهره گرفته‌شده است، گفت: تلاش شده که از کتاب‌های جدید و مطابق با نیاز مخاطبان به‌ویژه فعالان قرآن در این نمایشگاه استفاده شود.

وی افزود: به‌منظور استفاده بهینه از فضای معنوی که در ماه مبارک رمضان در سطح جامعه وجود دارد برنامه‌های فرهنگی و هنری متعددی در نظر گرفته‌شده و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت موجود در راستای اعتلای ارزش‌های دینی و معنویات که اصلی‌ترین معضل کشور در حال حاضر است قدم برداریم.

مدیر اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی نهاوند عدم توجه به مفاهیم قرآنی و فاصله گرفتن از این معجزه عظیم الهی را یکی از مهم‌ترین دلایل مشکلات فرهنگی و اجتماعی دانست.

وی ترویج فرهنگ‌های غلط، گسترش اعتیاد در جامعه، ترویج بی‌هویتی و رواج برخی مذاهب بی‌ریشه و بی‌اساس را از خطرات بزرگ فراروی جوان ایرانی عنوان کرد و گفت: وظیفه مسئولان فرهنگی در این زمینه بسیار خطیر و حساس است.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند برپایی نمایشگاه خوشنویسی با موضوع رمضان، برپایی نمایشگاه هنرهای تجسمی با موضوع رمضان و بهار قرآن، برپایی نمایشگاه عکس، برگزاری عصر شعر رمضان و تقدیر از پیشکسوتان عرصه شعر انقلابی و دینی، برپایی محافل انس با قرآن، برگزاری مسابقات فرهنگی و قرآنی، برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن شامل: قرائت، تفسیر، ترتیل، حفظ و ... قرآن کریم، برپایی نشست‌های قرآنی با حضور اساتید برجسته کشوری و استانی، برگزاری کرسی تلاوت، برگزاری مراسم ویژه در بیش از 55 کانون فرهنگی و هنری مساجد شهر و روستاهای شهرستان و تقدیر از فعالان برتر قرآنی شهرستان را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده این اداره در ایام ماه مبارک رمضان عنوان کرد.

مصباح گفت: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای که امسال انجام‌گرفته بتوانیم اوقات فراغت ویژه‌ای را برای همشهریان در ماه مبارک رقم بزنیم.

وی افزود: نمایشگاه کتاب از اول تا پایان ماه مبارک رمضان به مدت یک ماه در محل مجتمع فرهنگی و هنری امام خمینی (ره) واقع در بلوار شهید بهشتی همه‌روزه از ساعت 8 صبح تا اذان مغرب آماده بازدید علاقه‌مندان و فرهنگ دوستان است.

 مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند همچنین از اکران فیلم سینمایی محمد رسول‌الله (ص) در ماه مبارک رمضان در سینما اندیشه مجتمع فرهنگی و هنری امام خمینی (ره) شهرستان نهاوند به‌عنوان برنامه ویژه این اداره در این ایام خبر داد.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما