تازه های سایت

کد مطلب: 27170
11. خرداد 1395 - 9:00
رئیس اداره جهاد کشاورزی نهاوند خبر داد:
پیش‌بینی برداشت ۱۰۰ هزار تن گندم و جو از مزارع نهاوند
رئیس اداره جهاد کشاورزی نهاوند از برداشت بیش از ۱۰۰ هزار تن گندم و جو طی سال زراعی جاری از مزارع نهاوند خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری گرو، احمد باقری با اعلام این مطلب گفت: شهرستان نهاوند در سال زراعی جاری «۹۵-۹۴» ۱۲ هزار هکتار گندم آبی، ۷ هزار هکتار گندم دیم، ۵ هزار هکتار جو آبی و ۷ هزار ۵۰۰ هکتار جو دیم سطح زیر کشت دارد.

وی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری کار مبارزه با علف‌های هرز و آفت سن قلات زیر نظر کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی به نحو احسن انجام‌شده به‌نحوی‌که ارزیابی به‌عمل‌آمده توسط مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی از مزارع شهرستان نهاوند رتبه بسیار خوب را حائز شده است.

وی بابیان اینکه امیدواریم کشاورزان در مرحله مبارزه با پوره سن قلات نیز همکاری‌های لازم را با کارشناسان جهاد کشاورزی داشته باشند، گفت: آنچه از شرایط مطلوب و بارندگی‌ها در شهرستان نهاوند حاکی است برداشت بیش از ۶۰ هزار تن گندم و ۴۰ هزار تن جو از مزارع شهرستان و تحویل عاملان خرید است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی نهاوند با اشاره به اینکه هماهنگی‌های لازم بین ادارات ذی‌ربط برای برداشت و ذخیره‌سازی به‌موقع محصولات انجام‌شده است، گفت: قیمت تضمینی خرید گندم از کشاورزان در سال جاری که توسط وزارت جهاد کشاورزی اعلام‌شده یک هزار و ۲۷۰ تومان به ازای هر کیلو گندم و یک هزار تومان بابت خرید هر کیلو جو است.

باقری اظهار کرد: ۵ مرکز عمده خرید گندم و جو در نهاوند فعالیت دارند که در صورت افزایش برداشت سیلوها و اماکن خصوصی و دولتی دیگر آماده تحویل محصولات کشاورزان هستند.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما