تازه های سایت

کد مطلب: 27087
5. خرداد 1395 - 8:33
معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی نهاوند گفت: طراحی و اجرای ۳۰۰۰ هکتار از مزارع نهاوند برای تغییر سیستم آبیاری سنتی به نوین منتظر تخصیص اعتبار است.
به گزارش پایگاه خبری گرو، حسین خردمند با اعلام این مطلب گفت: مزارع و باغ‌های شهرستان نهاوند دارای ۱۳۳قنات، ۱۳۰ دهنه چشمه و یک هزار و ۱۳۹ کیلومتر کانال درجه یک و دو هستند.

وی اظهار داشت: کانال‌های درجه یک مستقیماً از رودخانه انشعاب می‌گیرند و کانال‌های درجه‌دو شامل کانال‌هایی است که به‌صورت غیرمستقیم از رودخانه‌ها آب وارد آن‌ها می‌شود.

معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی نهاوند بابیان اینکه در نهاوند ۵۰ دهنه بند انحرافی وجود دارد، گفت: این بندهای انحرافی به‌مرور موجب بالا رفتن هدررفت آب می‌شوند که در نهایت با آن مزارع را آبیاری می‌کنند.

وی بابیان اینکه از تعداد ۵۰ دهنه بند انحرافی ۲۲ دهنه آن ساخته‌شده است، گفت: از مجموع یک هزار و ۱۳۹ کیلومتر کانال موجود در شهرستان ۲۰۱ کیلومتر آن ساخته‌شده است که کانال‌های اصلی و بزرگ همچون نهر شعبان را شامل می‌شود.

معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی نهاوند با اشاره به اینکه در شهرستان نهاوند ۱۹ هزار هکتار اراضی مستعد آبیاری دارد، گفت: تاکنون از این مقدار ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار اجراشده است و برای ۳ هزار هکتار نیز طراحی‌های لازم بر روی آن‌ها انجام‌شده است.

خردمند گفت: اجرای طرح با توجه به تخصیص داده نشدن اعتبار در دو سال اخیر به سبب مشکلات موجود منتظر اعطای اعتبار است.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما