تازه های سایت

کد مطلب: 26891
19. ارديبهشت 1395 - 9:59
شاید تاثیرگذارترین بازیکن دیدار حساس استقلال و تراکتورسازی سید مهدی رحمتی گلر شایسته آبی ها باشد، مردی که برای پانزدهمین بار برابر امیر قلعه نویی به میدان خواهد آمد.
به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از گروه ورزشی مشرق- بي‌ترديد براي انتخاب تاثيرگذارترين بازيكن فصل استقلالي‌ها نيازي به جست‌وجو و سنجش عملكرد شاگردان پرويز مظلومي نيست.

امروز بدون دو دو تا چهار تا كردن هم مي‌توان بي‌درنگ دروازه‌بان آبي‌ها را تاثيرگذارترين استقلالي ليگ پانزدهم دانست. سيدمهدي رحمتي گلري كه هر وقت پيراهن استقلالي‌ها را بر تن كرده،‌ چشم كادر فني اين تيم را گرفته است.

استقلال فردا در يكي از حساس‌ترين ديدارهاي ليگ به مصاف تراكتورسازي با هدایت امير قلعه‌نويي مي‌رود. تبريزي‌ها كه در نيم‌فصل نخست استقلال را با تساوي بدون گل متوقف كرده‌اند، اين‌بار تلاش مي‌كنند تا در تهران برابر آبي‌هاي پايتخت«قد» علم كنند تا امید کسب سهمیه همچنان برایشان زنده بماند.

پيگيري نتيجه تقابل فرداي تراكتورسازي و سرمربي استقلالي‌اش با آبي‌هاي تهران از يك جهت ديگر قابل توجه است؛ سيدمهدي رحمتي و امير قلعه‌نويي که هم چنان روابطشان تیره است، تاكنون 14مرتبه به عنوان رقيب رودرروي يكديگر قرار گرفته‌اند كه حاصل ثبت چهار پيروزي براي دروازه‌بان آبي‌ها و پنج برد براي سرمربي تراكتورسازان بوده است.

به اين ترتيب مردي كه عنوان كاپيتاني استقلال در ديدار حساس هفته بيست‌ونهم را با خود يدك مي‌كشد، يكشنبه عصر تلاش مي‌كند تا براي چهارمين‌بار در ديدارهاي مستقيم با تيم‌هاي امير قلعه‌نويي دروازه‌اش را بسته نگه دارد.

شكي وجود ندارد كه درخشش سيدمهدي رحمتي در اين ديدار حيثيتي عاملي خواهد بود براي رسيدن استقلال مظلومي به موفقيت و حتي جام قهرماني ليگ پانزدهم.

باید منتظر ماند و دید آيا سيدمهدي فردا در ثبت تعداد پيروزي‌هايش برابر ژنرال موفق خواهد شد به ركورد حريف برسد يا اينكه قلعه‌نويي «سيد» را شش‌تايي خواهد كرد؟

 

همه تقابل‌های رحمتی و قلعه‌نويي در لیگ برتر +جدول

 

رحمتي به‌طور ميانگين از تيم‌هاي امير قلعه‌نويي هر 60دقيقه يك گل دريافت كرده است و اگر مي‌خواهد عملكردش بهبود پيدا كند، بايد برابر تراكتورسازي قلعه‌نويي نمايشي را به روي صحنه بياورد كه هواداران استقلال توقع دارند.

لبخند نخست بر لبان رحمتی نشست
اولین رویارویی رحمتی و قلعه‌نویی‌ در ایستگاه هشتم لیگ دوم به وجود آمد. جمعه 29 آذر ماه سال 81 سیدمهدی 18–17 ساله گلر فجری بود که 2 بر یک از پس استقلال اهواز امیر قلعه‌نویی‌ برآمد. از انجام این دیدار که منجر به ثبت پیروزی اول رحتمی به ژنرال آبی‌ها شد، 13 سال و 4 ماه و 21 روز می‌گذرد.

رحمتی با پیراهن فجر مقابل استقلال اهواز و استقلال تهران طی لیگ‌های دوم و سوم، 4 بازی انجام داد که حاصل آن ثبت یک پیروزی و 2 تساوی و تنها یک شکست بود.

بی‌شکست در سپاهان
به گزارش مشرق، سیدمهدی در لیگ چهارم به سنگربان شماره یک سپاهان تبدیل شد تا نصف‌جهانی‌ها در دو بازی رفت و برگشت برابر استقلال قلعه‌نویی‌ با 2 تساوی 2-2 از زمین خارج گردند.

در لیگ هشتم جدال مس و استقلال به خاطر حضور سیدمهدی درون دروازه کرمانی‌ها جذاب‌تر از همیشه بود. در بازی رفت درخشش رحمتی عامل پیروزی یک بر صفر کرمانی‌ها برابر تیمی شد که درون دروازه‌اش از وحید طالب‌لو بهره می‌برد. در واقع یکشنبه 3 شهریور ماه سال 1387 اولین کلین‌شیت رحمتی برابر تیم قلعه‌نویی‌ رقم خورد.

البته در بازی برگشت ورق برگشت و استقلال‌تهران 2 بر یک از سد مس و رحمتی گذشت.

 

همه تقابل‌های رحمتی و قلعه‌نويي در لیگ برتر +جدول

 

کلین‌شیت دوم

رحمتی کلین‌شیت دوم خود برابر تیم‌های قلعه‌نویی‌ را در بازی هفته 23 استقلال و تراکتورسازی(لیگ 11) به ثبت رساند. در دیدار هفته 23 استقلال و تراکتورسازی این آبی‌ها بودند که با دو پنالتی مجتبی جباری (43 و 95) حریف را در خانه‌اش شکست دادند؛ آن هم در شرایطی که رحمتی ستاره استقلال بود.

آبی‌ها در لیگ یازدهم نتیجه بازی رفت را 2 بر 3 به تراکتورسازی قلعه‌نویی‌ واگذار کرده بودند و درخشش در بازی برگشت بهترین هدیه رحمتی به پرویز مظلومی بود.

رحمتی در پیکان
مهدی رحمتی تا پیش از حضورش در پیکان (که اتفاقا به خاطر اختلافات با قلعه نویی رقم خورد) عملکردی قابل قبول برابر تیم‌های امیر قلعه‌نویی‌ داشت. مرد شماره یک پیکان در لیگ چهاردهم اگرچه که با این تیم به لیگ یک سقوط کرد اما در پیکانِ همیشه راهی تعمیرگاه هم از جمله خوب‌ها بود.

به هر تقدیر سیدمهدی در بازی رفت دو تیم(یکشنبه 2شهریور 93) مغلوب ضربات خسرو حیدری، مهدی کریمیان و سجاد شهباززاده شد تا آمار گل‌های خورده‌اش برابر تیم‌های ژنرال بالا برود.

مهدی در بازی برگشت هم روی ضربه دقیقه 95 سجاد شهباززاده تسلیم شد تا تعداد گل‌هایی که از تیم‌های قلعه‌نویی‌  دریافت کرده به عدد 20 برسد.

ائتلاف پرویز و مهدی
در لیگ پانزدهم سید مهدی رحمتی به استقلال برگشت تا دوباره تقابل های ژنرال و سید رنگ و بویی ویژه بگیرد. تقابل اول این دو در فصل جاری خیلی زود رقم خورد. آنجا که در هفته دوم لیگ ملوان امیر قلعه‌نویی در تهران با 2گل مغلوب استقلال مظلومی شد.

پس از آن بود که امیر قلعه نویی راهی تبریز شد تا در اولین دیدار(هفته 14) پذیرای استقلال باشد. دیداری که با ثبت کلین شیت سید مهدی رحمتی صفر- صفر به پایان رسید.

امیر قلعه نویی و سید مهدی قبل از اتمام سال 94 یک بار دیگر در رقابت‌های جام‌حذفی روبه‌روی یکدیگر قرار گرفتند و این بار پیروزی به کام گلر محبوب آبی ها بود.

در مرحله نیمه نهایی جام حذفی فصل جاری فوتبال این استقلال بود که در تبریز با درخشش دروازه بانش 2 بر يك تراکتورسازی امیر قلعه نویی را شکست داد تا کفه ترازوی برخوردهای سید و امیر به سوی تعادل بیشتر پیش برود.

 

جدول آماری تقابل‌های سیدمهدی رحمتی و امیر قلعه‌نویی‌
 

تعداد بازی

پیروزی رحمتی

پیروزی قلعه‌نویی‌

تساوی

گل‌خورده رحمتی

کلین‌شیت

میانگین دریافت گل در دقیقه

14

4

5

5

21

3 (مس و استقلال) برابر استقلال و تراکتورسازی

60

دیدگاه شما