تازه های سایت

کد مطلب: 26879
19. ارديبهشت 1395 - 9:23
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست نهاوند گفت: با توجه به عمل نکردن به اخطارهای زیست‌محیطی پرونده دهیاران دو روستای شهرک و رزینی به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، محمد کرمعلی گیلانه به خبرنگاران نهاوند گفت: محیط‌زیست اطراف روستاها چون به‌صورت مستقیم با بهداشت و سلامت روستائیان در ارتباط است از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی اظهار کرد: همه ما باید در حفظ محیط اطراف زندگی خودمان کوشا باشیم و دهیاران نیز در مورد دفن بهداشتی زباله‌ها اقدام کنند و از اداره محیط‌زیست کمک و مشاوره بگیرند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست نهاوند افزود: مطابق پایشهای صورت گرفته از محل دفن زباله روستاهای شهرستان نهاوند متوجه شدیم در دو روستای شهرک و رزینی زباله‌های روستایی به‌صورت بهداشتی و اصولی دفن نمی‌شوند.

وی بیان داشت: به همین دلیل برای دهیاران روستاهای شهرک و رزینی به دلیل دفن غیراصولی و عدم رعایت دستورالعمل‌های دفن بهداشتی زباله، اخطاریه زیست‌محیطی صادر گردید.

گیلانه گفت: اما پس از پایان مهلت اخطاریه اقدام جدی در رفع آلودگی صورت نگرفت و درنهایت پرونده این دو محل دفن زباله جهت رسیدگی قانونی به مراجع قضایی ارجاع گردید.

وی اظهار کرد: روستاهای ذکرشده بیشترین جمعیت و به طبع آن بیشترین حجم زباله را در شهرستان نهاوند دارا هستند ولی متأسفانه کلیه پسماندها بدون رعایت ملاحظات زیست‌محیطی به حریم و داخل رودخانه تخلیه می‌گردد.

رئیس اداره محیط‌زیست نهاوند افزود: محل دفن زباله بیشتر روستاها استاندارد لازم را ندارند بر این اساس به دهیاران روستاها برای ساماندهی محل دفن زباله تذکر و اخطارهای لازم داده‌شده است.

وی در پایان گفت: دفن غیربهداشتی و غیراصولی ضمن آلودگی محیط‌زیست می‌تواند باعث تهدید بهداشت عموم نیز شود به همین دلیل اداره محیط‌زیست نهاوند در برخورد با عوامل آلودگی محیط‌زیست مصمم است.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما