تازه های سایت

کد مطلب: 26857
16. ارديبهشت 1395 - 11:42
نهاوند- رئیس اداره بنیاد مسکن نهاوند با اشاره به زلزله‌خیز بودن نهاوند، گفت: ۷ هزار و ۱۵۰ واحد مسکن روستایی در شهرستان نهاوند نیازمند مقاوم‌سازی و یا نوسازی است.
به گزارش پایگاه خبری گرو، داوود سوری در گفتگو با خبرنگاران گفت: با توجه به ارائه خدمات فنی و پاسخگویی به استعلامات دستگاه‌های خدمات رسان همچون برق، گاز، تلفن و غیره، باید دستگاه‌های مربوط برای جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز و غیراصولی تعاملی بیشتر با دستگاه اجرایی بنیاد مسکن شهرستان داشته باشند.

وی گفت: دستگاه‌های خدمات رسان باید قبل از واگذاری خدمات به واحدهای روستایی استعلامات لازم از بنیاد مسکن شهرستان را دریافت کنند.

سوری اظهار داشت: هم‌افزایی ادارات خدمات رسان و دستگاه‌های اجرایی همچون بنیاد مسکن می‌تواند عامل مؤثری درراستای سرعت بخشیدن به توسعه پایدار در روستاها و تقویت روند مهاجرت معکوس باشد.

رئیس اداره بنیاد مسکن نهاوند با اشاره به زلزله‌خیز بودن نهاوند، گفت: اجرای طرح ویژه مسکن روستایی در نهاوند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: از سال ۱۳۸۳ تاکنون تعداد ۱۵ هزار ۸۵۰ متقاضی برای دریافت تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی به بانک‌های عامل معرفی‌شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه روند بهسازی و ساخت ۱۴ هزار و ۸۵۰ واحد روستایی به اتمام رسیده و بهره‌برداری شده است، گفت: هم‌اکنون یک هزار واحد روستایی نهاوند برای بهسازی در دست اجرا است.

سوری بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی را در کاهش تلفات در زمان وقوع بلایای طبیعی همچون زلزله موثر عنوان کرد و گفت: شاخص مقاوم‌سازی مسکن روستایی در شهرستان نهاوند ۶۸ درصد است و نهاوند رتبه اول استان را در این خصوص دارد.

وی تعداد کل مسکن‌های روستایی شهرستان نهاوند را ۲۳ هزار واحد عنوان و اشاره کرد: درمجموع ۷ هزار و ۱۵۰ واحد روستایی در شهرستان نیازمند مقاوم‌سازی و یا نوسازی هستند.

رئیس اداره بنیاد مسکن نهاوند بابیان اینکه ساکنان برخی از این واحدهای باقیمانده به دلیل نداشتن درآمد مشخص و ناتوانی در بازپرداخت اقساط نسبت به مقاوم‌سازی اقدام نمی‌کنند، گفت: در صورت استقبال مردم و همکاری بانک‌های عامل بخش چشم‌گیری از این تعداد در آینده‌ای نه‌چندان دور بازسازی و یا نوسازی می‌شوند.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما