تازه های سایت

کد مطلب: 26829
14. ارديبهشت 1395 - 2:34
گردنه خطرناک شهر برزول نهاوند ازجمله محورهای پرتردد این شهر و محور مواصلاتی روستاهای پایین‌دست به شهر نهاوند است و در دوره‌های مختلف خانواده‌های زیادی را به علت وقوع تصادفات زیاد داغدار کرده است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، گردنه شهر برزول در 10 کیلومتری شهر نهاوند قرار دارد و راه مواصلاتی چندین روستا به مرکزیت شهرستان نهاوند است.

بی‌تفاوتی مدیران و مسئولان بخشی و فرا بخشی در اصلاح و تعریض این گردنه به‌عنوان نقطه حادثه‌خیز حکایتی است که هر عابر خسته از آن آگاه است و دیدن تصادفات مکرر در این محور چیز عجیبی نیست و مردم و عابرانی که ناگزیر به عبور از این جاده هستند هرلحظه باید منتظر خلق حادثه‌ای در این گردنه باشند.

اگر بگوییم که این گردنه تنها دست‌آویزی برای مدیران است تا گزارش‌های کذب و بی‌اساس خود را در مناسبت‌های مختلف به مردم ارائه دهند چیزی به‌گزاف نگفته‌ایم.

وقتی حادثه‌ای دردناک در این گردنه به وقوع می‌پیوندد، فلان مسئول به دیگری ربط می‌دهد، دیگری به دیگری و دیگری به دیگری و تنها چیزی که در این میان مجهول و مغفول واقع می‌شود حق‌وحقوق مردم و جان‌عزیزانشان است.

مگر مردم ولی‌نعمتان این انقلاب نیستند پس چرا مدیران بخشی و فرا بخشی برای خدمت‌رسانی به همان مردم امکانات را بسیج نمی‌کنند.

 گویا فراموش کرده‌اند که در طول دوره مدیریت تمام هم‌وغمشان باید رضای خدا باشد و خدمت به مردم باشد و بس، نه سوءاستفاده از امکانات و عناوین مدیریتی برای پیشبرد اهداف شخصی و خانوادگی.

علاوه بر بی‌تفاوتی مسئولان راه و شهرسازی شهرستان، گردنه برزول برای علاج و مداوا و بهبودی تاکنون در زمان‌های مختلف دو وزیر راه را به خود دیده است، استاندار وقت را ملاقات کرده است، نماینده مجلس دکتر سنایی را بارها زیارت کرده است، فرمانداران در دوره‌های مختلف را به‌کرات به نظاره نشسته است و جالب است که هرروز بخشدار و شهردار برزول هم به‌صورت میانگین روزانه دو بار از آن عبور می‌کنند ولی هیچ‌کس تاکنون به زخم کهنه این بیمار کهنه درد توجهی نکرده است و هرروز اوضاع آن وخیم‌تر از روز گذشته می‌شود چراکه پا به‌پای توسعه صنایع خودرویی، ازلحاظ جاده‌ای و حمل‌ونقل پیشرفتی نداشته است.

کو جاده چهار باندهای که فلان دکتر برای تبلیغات نمایندگی‌اش مدام بر آن تأکید می‌کرد چهره‌اش سرخ می‌شد و گاه اشک نازکی از گوشه دیدگانش جاری می‌شد؛ مدیر بخشی هم در گزارش‌های خود بارها از اصلاح آن برای مردم گفت، شورای شهر هم که فقط مکاتبه کرده است و تازه به نتیجه‌ای هم نرسیده است؛ خلاصه گردنه برزول فقط برای گزارش‌های و وعده وعیدهایی است که هیچ‌گاه محقق نشده‌اند.

گردنه برزول هرچه باشد و در هر موقعیتی که باشد نیاز به اصلاح و تعریض دارد، نیاز به روشنایی دارد، نیاز به امکاناتی دارد که خیلی از آن‌ها فاصله گرفته است البته مطمئناً دولت برای خدمت به مردم پیش‌قدم است ولی ناکارآمدی در سطوح مدیریتی پایین‌دست از عوامل اصلی بروز مشکلات مردم است.

ای‌کاش روزی برسد که مسئولان و متولیان امر کمی تا اندکی به خود آیند و برای جان‌عزیزان و مردمان زحمتکش این منطقه دل بسوزانند و جز به خدمت به خلق که همان عبادت از دیدگاه ائمه معصوم (ع) است در اندیشه دیگری نباشند.

گردنه برزول در چند روز گذشته جان محمد عزتی را گرفت او برای همیشه از بین ما رفت ولی یاد و نامش همیشه در دل‌هایمان زنده است او همیشه لبخندی بر لبان داشت که حکایت از صفا و مهربانی بود.

او قربانی بی‌کفایتی مسئولان و متولیانی شد که هرروز با وعدهای کذب در اندیشه تضییع حقوق مردم‌اند.

نویسنده: علی ترکاشوند

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما