تازه های سایت

کد مطلب: 26799
11. ارديبهشت 1395 - 19:29
هر چند صحبت از کشتی نوح، معمولا، طوفان های سهمگین و عذاب الهی را به یاد می آورد، اما این بار جای نگرانی نیست! زیرا نه تنها طوفانی وجود ندارد، بلکه قرار است کشتی نوح پیام آور امید برای محرومان باشد.

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، "کشتی نوح" که در سال 2012 کار ساخت آن به دست یک نجار هلندی به نام یوهان هیوبرز پایان یافت، قرار است به یک جاذبۀ گردشگری دینی تبدیل شود و شادی و امید را برای هزاران تن از مردم فقیر در برزیل به ارمغان آورد! 

این کشتی، تابستان آینده، با گذر از اقیانوس اطلس، از هلند به برزیل سفر خواهد کرد و در طول مسیر خود در کشورهای مختلف توقف خواهد داشت. در این سفر 6000 مایلی، "کشتی نوح" علاوه بر آمریکای جنوبی، از آمریکای شمالی و مرکزی هم عبور خواهد کرد.

هیوبرز، سازندۀ این کشتی، که امیدوار است ساخته اش آموزه های پیامبران را در تمام مناطق عبور خود گسترش دهد، داستان ساخت آن را به یک کابوس ربط می دهد. او میگوید: "در خواب دیدم که طوفان سهمگینی وزیدن گرفت، آب تمام زمین را در خود فرو برد ... صحنه ها کاملا مانند طوفان نوح بود".

نجار هلندی مدعی است کشتی مدرن او که 125 متر طول، 29 متر عرض و 23 متر ارتفاع دارد، بر اساس شیوه هایی ساخته شده است که نوح از آن برای ساختن کشتی اش استفاده کرده است. این کشتی، همچنین، 2500 تن وزن و برای بیش از 5000 نفر ظرفیت دارد. 

کشتی نوح، پس از پایان اولین سفرش، 2 سال در شهر ریو دو ژانیروی برزیل لنگر خواهد انداخت تا مردم از آن بازدید کنند. این کشتی، سپس، با ادامه راه خود به سوی شمال، به امریکای مرکزی و شمالی سفر خواهد کرد.

مؤسسۀ مالک "کشتی نوح" قصد دارد با جمع آوری کمک های خیر خواهانه "خانه های  امید" را برای کمک به محرومان راه انداری کند.

 

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما