تازه های سایت

کد مطلب: 26783
10. ارديبهشت 1395 - 13:52
با اعلام ستاد انتخابات وزارت كشور، رای گیری دومین مرحله دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از ساعت 8 صبح جمعه دهم اردیبهشت ماه در دو حوزه ملایر و رزن استان همدان نیز همزمان با سراسر كشور آغاز شد.
به گزارش پایگاه خبری گرو، رئیس ستاد انتخابات استان همدان گفت: بیش از پنج هزار و 600 نفر در دو حوزه انتخابیه رزن و ملایر كار برگزاری مرحله دوم دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را عهده دارند.

محمد ابراهیم الهی تبار روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: شرایط مورد نیاز برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در دور حوزه انتخابیه ملایر و رزن فراهم شده است.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان بیان كرد: 315 شعبه اخذ رای در این مرحله از انتخابات پیش بینی شده كه 192 شعبه مربوط به شهرستان ملایر و 123 شعبه مربوط به شهرستان رزن است.
وی گفت: از 25 فرآیند انتخابات 23 مورد بصورت الكترونیكی انجام می شود و تنها دو مورد شامل اخذ رای و شمارش آرا به صورت دستی است.
وی اضافه كرد: شبكه ارتباطی مناسبی بین شعب اخذ رای، فرمانداریها و بخشداریها برقرار شده و 100 درصد شعب اخذ رای همزمان تحت پوشش شبكه هستند.
تبلیغات مرحله دوم دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از دوم اردیبهشت ماه به مدت یك هفته در دو حوزه انتخابیه رزن و ملایر از توابع استان همدان كلید خورد.
مرحله نخست دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در هفت حوزه انتخابیه استان همدان اسفندماه سال گذشته برگزار شد.
پس از برگزاری انتخابات، نمایندگان پنج حوزه انتخابیه همدان و فامنین، بهار و كبودرآهنگ، اسدآباد، تویسركان و نهاوند مشخص شدند و انتخابات در شهرستان ملایر و رزن نیز به دور دوم كشیده شد.
شهرستان ملایر دارای دو كرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است كه تكلیف یك كرسی آن در دور اول مشخص شد و برای تصاحب دیگر كرسی آن امروز جمعه حجت الاسلام احدآزادیخواه و علیرضا امامی به رقابت می پرداند.
شهرستان رزن نیز دارای یك كرسی در مجلس شورای اسلامی است كه برای تكیه زدن به این كرسی عطالله سلطانی صبور نماینده فعلی رزن در خانه ملت و حسن لطفی رقابت می كنند.
59.3 درصد از واجدین شرایط در ملایر در مرحله نخست انتخابات شركت كردند همچنین در حوزه انتخابیه رزن 71.2 درصد واجدین شرایط شركت كرده بودند.
طبق قانون متولدین 10 اردیبهشت سال 1377 به قبل می‌توانند در این دوره از انتخابات شركت كنند در عین حال كسانی كه در مرحله اول انتخابات در هیچ حوزه انتخابیه رای نداده و كسانی كه در مرحله اول در حوزه انتخابیه رزن یا ملایر رای داده اند، می توانند در مرحله دوم نیز در این حوزه ها، رای بدهند.
استان همدان با 9 شهرستان و هفت حوزه انتخابیه دارای 9 كرسی در مجلس شورای اسلامی است كه تكلیف هفت كرسی مشخص شده و دو نماینده دیگر در مرحله دوم انتخابات تعیین می شوند.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما