تازه های سایت

کد مطلب: 26758
8. ارديبهشت 1395 - 10:14
شهردار نهاوند از برگزاری جشنواره اقوام ایرانی تا 10 اردیبهشت برای دومین بار در محل پارک کوثر نهاوند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، امیررضا یوسفیان در جمع خبرنگاران گفت: اقوام بسیاری در شهرها و روستاهای کشورمان زندگی می‌کنند و هریک از این اقوام، آداب‌ورسوم خاص خود رادارند و برای آشنایی با این سنت‌ها کافی است که شهروندان نهاوندی به پارک کوثر رفته و قومیت‌های مختلف را از نزدیک ببینند.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره با همکاری فرمانداری و شورای اسلامی شهر و شهرداری نهاوند برگزارشده است، افزود: اقوام و قومیت‌های مختلف با حضور در این جشنواره سعی می‌کنند تا رسوم خود را به‌صورت گروهی به شهروندان نمایش دهند و غرفه‌هایی نیز در این جشنواره برای ارائه محصولات اقوام مختلف ایرانی در این نمایشگاه برپاشده است.

شهردار نهاوند اجرای این برنامه را فرصتی مناسب برای آشنایی شهروندان با آیین‌ها دانست و گفت: این جشنواره همانند ایرانی کوچک، همه دانستنی‌ها درباره اقوام مختلف را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد و اقوام و عشایر استان‌های مختلف پذیرای مردم در پارک کوثر خواهند بود.

وی بیان داشت: این جشنواره تا 10 اردیبهشت‌ماه ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه از ساعت 4 بعد ظهر تا 10 شب برای بازدید به مکان برپایی این جشنواره مراجعه کنند و با محصولات، صنایع‌دستی و سوغاتی‌های قومیت‌های مختلف آشنا شوند.

یوسفیان هدف از برگزاری این نمایشگاه آشنایی با آداب‌ورسوم و سوغات و هدایای استان‌های مختلف کشور و به نمایش گذاشتن آن‌ها توسط استان‌های مختلف کشور بیان کرد و گفت: در این جشنواره برنامه‌هایی مانند اجرای موسیقی سنتی، انجام بازی‌های بومی و محلی اقوام مختلف و جشنواره غذا پیش‌بینی‌شده است.

وی افزود: این جشنواره ضمن معرفی اقوام مختلف کشور، به تحکیم هرچه بیشتر وحدت بین آن‌ها نیز کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما