تازه های سایت

کد مطلب: 26733
7. ارديبهشت 1395 - 14:10
رئیس جهاد کشاورزی نهاوند گفت: مبارزه با آفت سن غلات و علف‌های هرز زیر نظر کارشناسان جهاد کشاورزی در بیش از 18 هزار هکتار از مزارع شهرستان نهاوند انجام‌شده است.

 احمد باقری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گرو، گفت: شهرستان نهاوند به دلیل شرایط مساعد آب و هوایی و داشتن پتانسیل‌های کشاورزی منطقه بسیار مناسبی برای کاشت غلات است.

وی اظهار کرد: به لیل همین پتانسیل‌ها در سال زراعی جاری کشاورزان نهاوندی اقدام به کشت 19 هزار هکتار گندم دیم و آبی کرده‌اند.

رئیس جهاد کشاورزی نهاوند افزود: همچنین کشاورزان نهاوندی امسال 12500 هکتار جو آبی و دیم نیز کشت نموده‌اند که با توجه به بارندگی‌های اخیر پیش‌بینی می‌شود محصول تولیدی بیشتری در مزارع دیم شهرستان تولید شود.

وی بیان داشت: در راستای برداشت بیشتر و بهتر محصول عملیات مبارزه با علف‌های هرز و آفت سن غلات در این مزارع توسط کشاورزان و زیر نظر کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی انجام‌شده است.

باقری گفت: تا امروز در سطح 8000 هکتار از مزارع غلات شهرستان نهاوند علیه آفت سن مبارزه شده است و این عملیات همچنان ادامه خواهد داشت.

 وی اظهار داشت: همچنین مبارزه با علف‌های هرز در مزارع جو و گندم شهرستان نهاوند در سطح بیش از 10 هزار هکتار از این اراضی در حال انجام است.

رئیس جهاد کشاورزی نهاوند بیان داشت: امیدواریم که کشاورزان در مرحله مبارزه با پوره سن غلات نیز همکاری لازم را با کارشناسان جهاد کشاورزی داشته باشند.

وی گفت: در سال‌های گذشته شهرستان نهاوند مرغوب‌ترین گندم را تحویل سیلوهای ذخیره گندم داده است و انشا الله در سال جاری نیز با توجه به بارندگی‌های اخیر محصول باکیفیت تحویل سیلوها شود.

 باقری در پایان پیش‌بینی کرد که در سال زراعی جاری تولید گندم در شهرستان نهاوند به بیش از 55 هزار تن برسد.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما