تازه های سایت

کد مطلب: 26625
30. فروردين 1395 - 15:05
رئیس جهاد کشاورزی نهاوند بابیان اینکه میزان بارش‌های اخیر بر افزایش تولید کشاورزی تأثیرگذار خواهد بود، گفت: ۲۱ اکیپ بر عملیات مبارزه با سن غلات در نهاوند نظارت می کنند.
به گزارش پایگاه خبری گرو، احمد باقری گفت: در سال زراعی جاری ۳۱ هزار و ۵۰۰ هکتار زراعت غلات آبی و دیم شامل ۱۹ هزار هکتار گندم و ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار جو در اراضی کشاورزی این شهرستان وجود دارد.

وی بابیان اینکه  به‌منظور جلوگیری از کاهش کیفیت محصولات کار مبارزه باسن غلات از هم‌اکنون آغازشده است، اضافه کرد: در این راستا تعداد ۸ شبکه مراقبت فعال و ۲۱ اکیپ از کارشناسان آماده نظارت بر عملیات مبارزه با سن غلات هستند که در مراحل مختلف با همکاری کشاورزان کار سن زدایی را انجام می‌دهند.

باقری افزود: خوشبختانه میزان بارش پائیز سال گذشته و همچنین بارش‌های اخیر بر میزان افزایش تولید تأثیرگذار خواهد بود.

وی گفت: در سال زراعی جاری پیش‌بینی می‌شود از مجموع کشت‌های غلات شهرستان ۶۰ هزار تن گندم و ۳۰ هزار تن جو برداشت شود که در مقایسه با سال گذشته افزایش خواهد داشت.

رئیس اداره جهاد کشاورزی نهاوند با درخواست از کشاورزان برای همکاری در اجرای طرح مبارزه با سن غلات، اظهار داشت: ازآنجاکه با گرم شدن هوا سن مادری به‌تدریج از کوه به مزارع حمله می‌کند و مزارع مورد تهدید قرار می‌گیرد مبارزه با این پدیده نیاز به عزم همگانی دارد.

وی گفت: در این زمینه از کشاورزان انتظار می‌رود در صورت مشاهده سن در مزارع برای بازدید کارشناسان، کارشناسان ناظر و مروجان، مراتب را به اطلاع مسئول مراکز خدمات و یا مدیریت جهاد کشاورزی برسانند.

وی بابیان اینکه شهرستان نهاوند به علت آب‌وهوای مناسب و بارش‌های جوی مطلوب یکی از قطب‌های اصلی کشاورزی استان همدان است که در تولید چندین محصول ازجمله چغندرقند مقام اول را در استان و کشور داراست، گفت: در شهرستان نهاوند ۷۵ هزار هکتار اراضی قابل‌کشت وجود دارد که ۵۰ هزار هکتار آن زیر کشت انواع محصولات زراعی و باغی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما