تازه های سایت

کد مطلب: 26579
27. فروردين 1395 - 15:19
رئیس جمعیت هلال‌احمر نهاوند گفت: یک کوهنورد در نهاوند که به درون چاله‌ای 50 متری سقوط کرده بود توسط امدادگران نجات یافت.

محمدتقی شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گرو، گفت: دیشب ساعت 23 و 30 دقیقه گزارشی مبنی بر سقوط یک کوهنورد به درون چاله‌های تودرتو در کوه‌های روستای لواشان نهاوند دریافت شد.

وی اظهار کرد: پس از دریافت این خبر اکیپی از داوطلبان هلال‌احمر نهاوند که در حالت آماده‌باش بودند و به عملیات امداد در کوهستان تسلط و آشنایی داشتند به محل اعزام شدند و شروع به جستجو برای یافتن مصدوم کردند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر نهاوند افزود: غارهای کوه لواشان نهاوند به‌صورت دالانی و تودرتو است که این مورد باعث سخت‌تر شدن عملیات امدادرسانی و یافتن مصدوم می‌شد.

وی بیان داشت: مصدوم که در عمق 50 متری زمین بود به دلیل شکستن هر دو پا عملاً دیگر نمی‌توانست کاری انجام دهد و واقعاً خدا خیلی یاری کرد که امدادگران هلال‌احمر موفق شدند وی را پیدا کنند.

شهبازی گفت: این عملیات که از بامداد امروز شروع شد به مدت 3.5 ساعت ادامه داشت که درنهایت امداد گران موفق شدند این کوهنورد را پیدا کنند و وی را از مرگ حتمی نجات دهند.

وی افزود: پس از پیدا کردن مصدوم، اقدامات اولیه امدادی بر روی مصدوم انجام شد و امدادگران هلال‌احمر با سختی وی را از این چاله خارج کردند و برای ادامه مداوا به بیمارستان علیمرادیان نهاوند منتقل کردند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر نهاوند اظهار کرد: اکیپ امدادگرانی که این مأموریت سخت را انجام دادند متشکل از آقایان شهرام مومیوند، عباس جلالوند، اکبر یوسفوند و رئوف سیفی بودند که واقعاً کار بسیار سختی را انجام دادند.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما