تازه های سایت

کد مطلب: 26492
22. فروردين 1395 - 9:11
رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی نهاوند گفت: برای اجرای طرح و تکمیل پروژه های آب رسانی روستاهای نهاوند ۱۸ میلیارد تومان اعتبار لازم است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، آیت شیراوند در جمع خبرنگاران نهاوند گفت: آب شرب تمام روستاهای نهاوندبا توجه به نظریه مرکز بهداشت کاملا سالم، بهداشتی و بدون هیچ گونه آلودگی می باشد و اگر در مواردی هم گزارش آلودگی آب وجود داشته باشد سریع در جهت رفع آن اقدام می شود.

وی اظهار داشت: اعتبار مصوب سال گذشته اداره آبفار روستایی شهرستان نهاوند یک میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان بوده است که فقط ۲۲درصد آن به مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان تخصیص یافته است.

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی نهاوند افزود: در حال حاضر تعداد ۱۱۲ روستای نهاوند که ۷۵ درصد جمعیت روستایی را شامل می شود تحت پوشش خدمات اداره آبفار روستایی قرار دارد.

وی اظهار کرد: در سال گذشته  تعداد هزارو ۲۰۰ کنتور و انشعابات غیر مجاز روستایی شناسایی شد، که ازاین تعداد ۲۷۰ کنتور به انشعاب  مجاز تبدیل شد و تعداد ۷۱۰ کنتور برابر استانداردهاقانونی، استاندارد سازی شده است.

شیراوند با اشاره به بهره برداری از فاز اول مجتمع آبرسانی گاماسیاب نهاوند گفت: اولویت مهم شرکت آبفار روستایی نهاوند در سال جاری تکمیل فاز دوم مجتمع آب رسانی گاماسیاب با ظرفیت آبرسانی به ۱۹ روستا با جمعیت ۱۸ هزار نفر می باشد که برای تکمیل این پروژه ۶ میلیارد تومان اعتبار لازم است.

وی بیان کرد: از اهداف و اقدامات مهم اداره آبفار روستایی نهاوند در سال جاری، تجهیز چاه حسین آباد گیان است که تا کنون ۳۰۰ میلیون تومان به صورت تعهدی برای آن هزینه شده و تا چند روز آینده وارد مدار می شود.

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی نهاوند با بیان اینکه ساخت مخزن آب روستای شهرک بخش خزل در دست اقدام است گفت: حفر چاه آب شرب روستاهای لیلی یادگار،شعبان و گیل آباد انجام شده است و مراحل تجهیز و خط انتقال  لوله آب آنها در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه در سال های گذشته ۱۵ روستای نهاوند به وسیله تانکر آبرسانی شده است اما امسال فقط دو روستای زیر ۲۰ خانوار نهاوند به وسیله تانکر آبرسانی می شود گفت: برای اجرای طرح و تکمیل پروژه های آب رسانی روستاهای نهاوند ۱۸ میلیارد تومان  اعتبار لازم است.

رئیس اداره آبفار روستایی نهاوند با توجه به افت شدید منابع زیر زمینی شهرستان در سالهای اخیر بیان داشت: مشترکین نسبت به پرداخت بدهی قبوض خود اقدام کنند تا این اداره بتواند خدمات و امکانات بیشتری به مردم روستاهای مختلف ارائه دهد و مسئولان  مربوطه نیز، در زمینه صرفه جویی و استفاده بهینه از آب و منابع زیرزمینی آن فرهنگ سازی و اطلاع رسانی کنند تا همه مردم عزیز بتوانند از این نعمت خدادادی استفاده کنند.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما