تازه های سایت

کد مطلب: 26471
20. فروردين 1395 - 19:52
مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد از انفجار یک منزل مسکونی در بلوار بهمن این شهر و بر جای ماندن 14 کشته و مصدوم و بروز خسارات مالی گسترده در این حادثه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهر مشهد روز جمعه در تشریح جزئیات این حادثه افزود : مقارن ساعت ۵:۵۵ صبح امروز حادثه ای مبنی بر انفجار یک منزل مسکونی و تخریب چندین منازل اطراف آن به سامانه ۱۲۵ اعلام شد. که ستاد فرماندهی سازمان با دریافت این خبر بلادرنگ بیش از ۲۰ آتش نشان و نجاتگر را به همراه ۷ خودروی عملیات و تجهیزات از ۴ ایستگاه اعزام محل حادثه واقع در بلوار بهمن نمود.

بر پایه این خبر و به گفته آتشپاد دوم حسن جعفری آتش نشانان با حضور در محل حادثه دریافتند در اثر انفجار منزل مسکونی ای یک طبقه با مساحت تقریبی ۵۰ متر و سه منزل اطراف آن نیز تخریب شده اند و ساکنین آن گرفتار در آوار هستند .

وی ضمن اشاره به تخریب ۱۰۰ درصدی کانون انفجار و بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی سه منزل اطراف محل حادثه افزود: ماموران آتش‌نشانی با بکار گیری تجهیزات لازم ضمن رعایت نکات ایمنی نسبت به رها سازی ساکنین منازل تخریب شده اقدام نمودند.

وی ادامه داد: در اثر شدت وقوع این انفجار متاسفانه یک زوج جوان به همراه فرزندشان که از ساکنین یکی از منازل تخریب شده بودند،  در زیر آوار جان باختند.

وی در خصوص دیگر مصدومین این حادثه ضمن بیان اینکه مالک کانون انفجار که مردی میانسال بود،  دچار مصدومیت و سوختگی شده است،  تصریح کرد:  ۱۰  تن از ساکنین منازل مجاور نیز در این حادثه مصدوم شدند که ۵ تن آنها توسط تکنسینهای اورژانس اعزام بیمارستان و دیگر مصدومین در محل مداوا شدند .

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت:  شیشه های منازل اطراف این ملک به طور تقریبی تا شعاع صد متر و دو خودروی پراید که در کوچه پارک بودن  نیز  در اثر انفجار  تخریب و دچار خسارت شدند.

آتشپاد دوم حسن جعفری ضمن تاکید بر  اینکه علت دقیق وقوع این حادثه توسط کارشناسان در دست بررسی می باشد،  گفت: بر اساس بررسی های اولیه کارشناسان احتمال می رود نشت گاز شهری موجب انفجار شده باشد.

به گفته آتشپاد دوم جعفری در ساعت ۹و ۱۵ دقیقه عملیات این حادثه با ۳ کشته و ۱۱ مصدوم به پایان رسید.

انتهای پیام/

دیدگاه شما