تازه های سایت

کد مطلب: 26345
14. فروردين 1395 - 8:42
مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: به منظور حفظ و رویش محصولات با کیفیت غلات کار مبارزه با سن غلات و همچنین مبارزه با علفهای هرز در سطح بیش از 31 هزار هکتار از مزارع غلات آبی و دیم نهاوند آغاز شد.
به گزارش پایگاه خبری گرو، احمد باقری گفت: در سال زراعی جاری 31 هزار و 500 هکتار زراعت غلات آبی و دیم شامل 19 هزار هکتار گندم و 12 هزار و 500 هکتار جو در اراضی کشاورزی این شهرستان وجود دارد که به منظور جلوگیری از کاهش کیفیت آنها کار مبارزه باسن غلات از هم اکنون آغاز شده است.

وی اظهار کرد: در این راستا تعداد هشت شبکه مراقبت فعال و 21 اکیپ از کارشناسان آماده نظارت بر عملیات مبارزه با سن غلات هستند که در مراحل مختلف با همکاری کشاورزان کار سن زدایی را انجام می دهند.
باقری با بیان اینکه میزان بارش پائیز سال گذشته و همچنین بارشهای اخیر بر میزان افزایش تولید تاثیر گذار خواهد بود افزود: در سال زراعی جاری پیش بینی می شود از مجموع کشتهای غلات شهرستان 60 هزار تن گندم و 30 هزار تن جو برداشت شود که در مقایسه با سال گذشته افزایش خواهد داشت.
مدیر جهاد کشاورزی نهاوند با درخواست از کشاورزان برای همکاری در اجرای طرح مبارزه با سن غلات اضافه کرد: از آنجا که با گرم شدن هوا سن مادری به تدریج از کوه به مزارع حمله می کند و مزارع مورد تهدید قرار می گیرد لذا مبارزه با این پدیده نیاز به عزم همگانی دارد که در این زمینه از کشاورزان انتظار می رود در صورت مشاهده سن در مزارع برای بازدید کارشناسان، کارشناسان ناظر و مروجان مراتب را به اطلاع مسئول مراکز خدمات و یا مدیریت جهاد کشاورزی برسانند.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما