تازه های سایت

کد مطلب: 26189
28. اسفند 1394 - 19:11
امام‌جمعه نهاوند بابیان اینکه تا زمانی که آمریکا مواضع ناحق خود را تغییر ندهد ایران اسلامی رابطه‌ای با آن نخواهد داشت، گفت: اقتدار موشکی ایران نتیجه طبیعی مقابله با آمریکا است.
به گزارش پایگاه خبری گرو، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسعلی مغیثی ظهر جمعه در خطبه نماز جمعه نهاوند با تبریک فرارسیدن سال نو گفت: باید در ایام خوش‌یمن و مبارک نوروز توجه از گناه بپرهیزیم زیرا در این رابطه حضرت علی (ع) می‌فرمایند‌ که هرروزی که در آن گناه نشود عید است بنابراین باید توجه داشته باشیم با بدحجابی‌ها، چشم‌چرانی‌ها، روابط با نامحرم و غیره موجب خسران دنیوی و اخروی خود نشویم.

امام‌جمعه نهاوند اظهار کرد: مؤمنین و مؤمنات در سال جدید باید با وجود مشغله‌ها و عید دیدنی‌ها انجام واجبات را مقدم بر تمامی کارها بدانند و در این صورت عید ما عیدی واقعی خواهد بود.

وی اظهار داشت: ترک واجبات و انجام مکرر گناه موجب دوری انسان از یاد خداوند متعال می شود و به مرحله‌ای از کفر می رسد که خداوند، پیامبر و حجتش را منکر می شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مغیثی در بخش دیگری از سخنانش ضمن توصیه نمازگزاران به تقوا و به پا داشتن شعائر الله، گفت: نمازهای جمعه و جماعات مصادیق اصلی شعائر الله است.

وی بابیان اینکه برخی هرکاری را انجام می‌دهند و می‌گویند مهم قلب انسان است، گفت: آنچه اعمال و رفتار انسان است خبر از درون و قلب انسان می‌دهد بنابراین نمی‌توان گفت کسی بدحجاب یا چشم‌چران است ولی دلی پاک دارد زیرا این دو با یکدیگر منافات دارند.

امام‌جمعه نهاوند با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری، گفت: اتکای بودجه مملکت به نفت باید به حداقل برسد زیرا اگر اتکا بیش‌ازحد به یک کالا داشته باشیم با توجه به دشمنی‌ها علیه ایران اسلامی موجب ضعف ما خواهد شد و دشمنان آن را دست‌مایه و حربه‌ای برای نابودی ایران اسلامی استفاده می‌کنند.

وی افزود: خوشبختانه با رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب و همچنین زحمات دولت این اتکا امروز به رقمی قابل‌توجه رسیده است و تنها ۲۵ درصد از بودجه کشور وابسته به درآمدهای نفتی است اما جای همت و تلاش مضاعف نیز دارد.

وی به اهداف و اختلاف‌افکنی‌های دشمن در بین مسلمین اشاره کرد و گفت: دشمنان ایران اسلامی با اختلاف‌افکنی بین مسلمین قصد بر خاموش کرد بیداری اسلامی را دارند و در این راستا جنگ بین کشورهای ترکیه، سوریه، عربستان، یمن و عراق را راه انداخته‌اند.

وی افزود: دشمنان ایران اسلامی ملت مسلمان هم‌زمان با راه‌اندازی این جنگ‌ها سه هدف فروش سلاح‌های تولیدی، کشتن مسلمین با پول مسلمین و جنگ و تفرقه مسلمانان با یکدیگر را دنبال می‌کنند که نهایتاً منجر به خفته شدن بیداری اسلامی و بد جلوه دادن اسلام ناب می‌شود.

وی اظهار داشت: همه ملت بیدار و مسلمان جهان باید نسبت به توطئه‌های دشمنان آگاه باشند تا زمانی در زمین دشمن بازی نکنیم که در این زمینه دشمن‌شناسی اصلی اساسی است.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب همواره اشاره کردند که حوزه‌های علمیه برادران و خواهران باید همچنان انقلابی بمانند زیرا دشمن قصد نفوذ بر این مکان مقدس را دارد تا افرادی را تربیت کند تا در لباس پیامبر و با پرچم اسلام و مسلمین اهداف آمریکا را دنبال کنند، همچنان که در اوایل انقلاب و امروز نیز ازاین‌دست افراد نیز داریم.

وی در پایان به جنایات آمریکا علیه ایران اشاره کرد و گفت: اقتدار موشکی ایران اسلامی نتیجه طبیعی مقابله با آمریکا است زیرا این ظالمان از همان ابتدای انقلاب و قبل از آن، ایران اسلامی را مورد آماج حملات نظامی و سیاسی خود قرار می‌دادند و امروز که در حال مشاهده پیشرفت و قدرت گرفتن ایران اسلامی ماورای خیال خود هستند مکرراً می‌گویند که گزینه‌های نظامی روی میز داریم./مهر

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما