تازه های سایت

کد مطلب: 26137
21. اسفند 1394 - 14:26
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهاوند از اجرای طرح «سوگواره یاس نبوی» در ۹ بقعه متبرکه شهرستان نهاوند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حجت‌الاسلام‌ احمدرضا خزایی از اجرای طرح «سوگواره یاس نبوی» در بقاع متبرکه نهاوند خبر داد و اظهار کرد: به مناسبت فرارسیدن شهادت بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا(س)، ویژه‌برنامه‌ای تحت عنوان سوگواره «یاس نبوی» در بقاع متبرکه شهرستان نهاوند برگزار می‌شود.

وی بابیان اینکه در حال حاضر این طرح در ۹ بقعه متبرکه شهرستان در حال اجرا است، گفت: اجرای این طرح در بقاع متبرکه نقش بسزایی در معرفی شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) ایفا می‌کند، همچنین اجرای چنین طرحی سبب ترویج فضائل و سیره فاطمی بین آحاد جامعه می‌شود.

وی افزود: در این طرح امامزاده محمد (ع)، امامزاده مهدی (ع)، امامزاده ابراهیم (ع)، امامزاده جعفر (ع)، امامزاده علی بن موسی (ع)، امامزاده ابراهیم و اسماعیل (ع)، امامزاده یونس (ع)، امامزاده صلاح‌الدین (ع) و امامزاده پیرنو (ع) میزبان برنامه سوگواره یاس نبوی در شهرستان نهاوند هستند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهاوند با اشاره به اینکه در شأن فاطمه(س) آیات بسیاری نازل‌شده است، گفت: روایات در خصوص ایشان نیز همچون دریایی مواج و متلاطم طراوت‌بخش ساحل اندیشه‌ها و کرانه‌های معرفت است.

حجت‌الاسلام خزایی با اشاره به‌ضرورت تبیین شخصیت حضرت زهرا(س) در جامعه کنونی، گفت: با استفاده از فرصت ایجادشده در قالب طرح سوگواره «یاس نبوی» می‌توان مراحل زندگی حضرت فاطمه(س) را توسط خطیبان و مداحان اهل‌بیت(ع) برای عموم زائران و عزاداران تبیین کرد.

وی افزود: سبک زندگی حضرت زهرا(س) مهر و محبت، قناعت، دوری از اسراف، تربیت فرزند، احترام و حرمت گذاشتن به دیگران بوده که باید سبک زندگی اسلامی این بانوی بزرگوار را رواج داده و الگویی شود تا جامعه را به سمت سعادت سوق دهد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهاوند گفت: حضور هیئت‌های مذهبی و دسته‌های عزاداری در بقاع متبرکه از دیگر برنامه‌های این روز است که به‌منظور برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم عزاداری حضرت زهرا(س) برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام‌ احمدرضا خزایی با اشاره به مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان نظام اسلامی گفت: یکی از اهداف اجرای طرح یاس نبوی تبیین سیره حضرت زهرا(س) برای بانوان به‌ویژه دختران نوجوان است و ازآنجاکه این قشر در معرض هجوم افکار غلط غربی قرار دارند، با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و دعوت از سخنرانان ویژه قصد داریم تا سدی در برابر حملات فرهنگی دشمن بر اعتقادات و باورهای دینی داشته باشیم.

وی افزود: توزیع کتاب مسابقه یاس نبوی، قرائت زیارت‌نامه حضرت زهرا(س) احصاء موقوفات شاخص دارای نیت مربوط به حضرت زهرا(س) از دیگر برنامه‌های سوگواره یاس نبوی در ایام سوگواری حضرت فاطمه(س) است./مهر

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما