تازه های سایت

کد مطلب: 26136
21. اسفند 1394 - 14:21
فرماندار نهاوند بابیان اینکه رسیدگی به امور جوانان امری ضروری است، گفت: بانک‌ها باید عملکرد خود را در خصوص پرداخت وام ازدواج ارائه کنند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، کریم حمیدوند در ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان نهاوند گفت: بانک‌هایی که ۷۰ درصد از تعهدات خود را در زمینه وام ازدواج پرداخت نکرده باشند توبیخ و بانک هایی که به تعهد خود عمل کرده باشند تشویق خواهند شد.

وی اظهار داشت: در ۹ ماهه اول سال جاری هزار و ۲۹ نفر در سامانه وام ازدواج ثبت‌نام کرده‌ و ۹۲۰ نفر آن‌ها وام خود را دریافت کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه دو مقوله عزا و شادی بخشی جداناشدنی از زندگی بشر است و باید هردوی آن‌ها به‌گونه‌ای مدیریت شود تا بر دیگری غالب نشود، گفت: برنامه ریزی و برگزاری برنامه‌های مفرح و شاد ازجمله وظایف ادارات ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی است و باید بستری فراهم شود تا جوانی که امروز با کوچک‌ترین سیگنال منفی دشمن جذب می‌شود به دامان خودمان بازگردد.

وی با بیان اینکه جامعه باید از مدرنیته بودن خارج شود، افزود: برگزاری برنامه‌های عمومی همچون دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی و غیره می‌تواند در این راستا اثربخش باشد.

 وی اظهار داشت: متأسفانه امروز به سبب رواج این مسئله در جامعه شاهد بالا رفتن سن ازدواج هستیم که باوجوداین امر و بالا رفتن سن ازدواج باید منتظر عواقب بعدی آن همچون طلاق، اعتیاد و بسیاری از مسائل دیگر در جامعه باشیم.

حمیدوند عنوان کرد: در ۹ ماهه سال گذشته آمار ازدواج شهرستان نهاوند یک هزار و ۵۳۳ نفر بوده که متأسفانه آمار مشابه آن در سال جاری از کاهش ۴۸ نفری خبر می‌دهد.

وی گفت: شاید این آمار در شهرستان نهاوند به‌تنهایی قابل‌توجه نباشد ولی پس از جمع‌بندی و تحقیق در رابطه با علل کاهش با حقایقی تلخ روبه‌رو می‌شویم.

وی در پایان گفت: امروز تمامی متولیان امور جوانان در شهرستان وظیفه ایجاد بستری مناسب هرچند حداقلی برای افزایش آمار ازدواج، کاهش آمار طلاق و اعتیاد جوانان را دارند.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما