تازه های سایت

کد مطلب: 26091
16. اسفند 1394 - 10:32
فرماندار نهاوند گفت: دفع غیر اصولی و غیر بهداشتی زباله در برخی مناطق نهاوند محیط زیست و سلامت عمومی شهروندان را به خطر انداخته و منظره عمومی آنرا با مشکل مواجه ساخته است.

 به گزارش پایگاه خبری گرو، کریم حمیدوند در ستاد اجرایی خدمات سفر نهاوند در محل فرمانداری این شهرستان افزود: در برخی مناطق شهرستان که مسیر مراکز توریستی می باشند مشاهده می شود که زباله در محل عبور سیلاب ریخته شده و این مساله علاوه بر آلودگی آب باعث می شود که در اثر چرخه محیط زیست به دیگر شهروندان نیز آسیب وارد شود.
وی با تاکید بر اینکه محل دفع زباله باید از استانداردهای لازم برخوردار باشد افزود: محل دفن زباله باید با فاصله چند کیلومتری از رودخانه ها باشد و علاوه بر آن از استانداردهای لازم برخوردار بوده و دور آن نیز فنس کشی باشد تا زباله ها توسط باد و یا حیوانات جابجا نشود.
وی با انتقاد از برخی دستگاههای مرتبط با بحث زیست محیطی گفت: دستگاهها باید مر قانون را رعایت نمایند و با افرادی و یا کارخانه هایی که بدون مجوز فعالیت نموده و یا حتی کارخانه هایی که دارای مجوز می باشند اما استانداردهای لازم را رعایت نمی کنند برخورد جدی و مطابق قانون داشته باشند.
وی اضافه کرد: نهاوند یک شهر توریستی است با اماکن طبیعی و تاریخی منحصر به فرد و همچنین داشتن موقعیت ارتباطی و قرار گرفتن در سر راه غرب به مرکز کشور که می تواند گردشگریان زیادی را به خود جلب نماید.
وی افزود: امید است که با پیگیریهای لازم در این زمینه ما امسال نوروزی داشته باشیم که بتواند مسافران بیشتری را به نهاوند جلب نموده و مدت اقامت آنانرا در سطح شهرستان افزایش دهد .
حمیدوند گفت: به منظور خدمات لازم به مسافران نوروزی 10 کمیته تشکیل گردیده که لازم است کمیته های مذکور با تشکیل جلسه برنامه ریزیهای لازم را برای ارائه خدمات به میهمنان و مسافران انجام دهند و علاوه بر آن مشابه این جلسات در ستادهای فرعی مراکز بخشها نیز برگزار گردد.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه منظر و سیمای شهر نهاوند به عنوان ویترین شهرستان می باشد لذا پیشنهاد می شود ستاد استقبال نوروزی در شهرداری نهاوند مستقر شده و برنامه ریزی های لازم را برای آغاز سال جدید به عمل آورند.
فرماندار نهاوند بر ساماندهی دستفروشان و رفع سد معبر در شهر نهاوند تاکید نمود و افزود: یکی از نکاتی که لازم است در این ایام مورد توجه قرار گیرد بحث ساماندهی دستفروشان است که باعث سد معبر و به هم ریختن مبلمان شهری است.
شهرستان نهاوند در منطقه غرب کشور می باشد که به علت تاریخی بودن و همچنین طبیعت زیبا از محلهای جذب توریست می باشد .
مهمترین اماکن توریستی این شهرستان سرابهای گیان ، گاماسیاب و فارسبان و همچنین حمام حاج آقا تراب و دیگر اماکن تاریخی می باشد ./ایرنا

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما