تازه های سایت

کد مطلب: 26090
16. اسفند 1394 - 10:28
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: ما به همه تعهدات داده شده در مذاکرات به صورت صد درصدی عمل کرده ایم اما در مقابل به هیچکدام از تعهدات داده شده طرف غربی عمل نشده است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی دانا، در خصوص اینکه چرا وعده های پسا برجامی دولت محقق نشده است و مردم چیزی را در کم شدن مشکلات اقتصادی خود حس نکرده اند گفت: باید از خود دولتی ها پرسید که چرا  وعده می دهند ولی در عمل چیزی مشاهده نمی شود در حالی که  ما از قبل  گفته بودیم چقدر از وعده های که در مذاکرات 5+1 داده شد، محقق شده است.

وی ادامه داد: دولتی ها در پاسخ به مجلس در خصوص وعده های طرف های غربی گفتند، وعده های طرف های غربی تضمین شده است، اما در توافقات مقدماتی سال 92شاهد بودیم که اینطور نشد و خلاف وعده ها عمل شد، وقتی میبینیم از مذاکرات آثاری دیده نمی شود باید از خود مسئولان پرسیده شود که چرا به گفته های کشورهای غربی و اروپایی اینچنین خوشبینانه نگاه کرده اید و خیال کردید آنها به تعهدات داده شده عمل می کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: ما به همه تعهدات داده شده در مذاکرات به صورت صد درصدی عمل کرده ایم اما طرف مقابل به هیچکدام از تعهدات داده شده عمل نکرده است.

کوثری در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه چرا برای خرید هواپیما ها باید از آمریکایی ها اجازه بگیریم گفت: ما در ابتدا به این موضوع اعتراض کردیم که ما را تندرو و دلواپس خواندند باید به آنها گفت که این دلواپس و تندروها چنین روزی را پیش بینی می کردند.

وی در پایان در پاسخ به سوالی که آیا مجلس برنامه ای برای سوال از دولتی ها در خصوص محقق نشدن وعده های داده شده دارند اظهار داشت: بعید میبینم مجلسی که در زمان کمتر از یک ربع نتایچ کمیسیون برجام را تصویب کرد عکس العملی نشان دهد اما به صورت فردی و چند نفره حتما پیگیری می شود اما خود مجلس به صورت جمع ورود پیدا نمی کند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما