تازه های سایت

کد مطلب: 26064
14. اسفند 1394 - 11:14
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: تا پایان سال جاری صددرصد مطالبات چغندرکاران شهرستان را پرداخت خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، احمد باقری با بیان اینکه تا پایان سال جاری صددرصد مطالبات چغندرکاران شهرستان را پرداخت خواهیم کرد، اظهار کرد: تاکنون دو سوم مطالبات چغندرکاران شهرستان نهاوند را پرداخت کرده‎ایم.

وی به سطح زیر کشت چغندرقند نهاوند در سال جاری اشاره کرد و افزود: امسال 2 هزار و 500 هکتار از اراضی شهرستان نهاوند زیر کشت چغندر قند می‌رود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند تاکید کرد: سال گذشته 3 هزار و 500 هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت چغندر قند رفت که در مقایسه با امسال سطح زیر کشت این محصول هزار هکتار کاهش یافته است.

وی گفت: با وجود اینکه شهرستان نهاوند قطب برتر  کشاورزی بوده و رتبه اول کشت چغندر قند در استان را به خود اختصاص داده است، به علت پرآب‌بر بودن آن و ظرفیت محدود کارخانجات تولید قند تصمیم گرفتیم امسال سطح زیر کشت این محصول را کاهش دهیم.

باقری تصریح کرد: کشت چغندر قند هر ساله در اسفندماه صورت می‌گیرد که در حال حاضر کشاورزان شهرستان نهاوند مشغول کشت این محصول هستند.

وی اضافه کرد: امسال کارخانجات تولید قند برای تسهیل در روند کار چغندرکاران بذر، کود و نهاده را در هنگام کشت محصول به چغندرکاران تحویل می‌دهند.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما