تازه های سایت

کد مطلب: 25520
11. بهمن 1394 - 13:29
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند گفت: جشنواره موسیقی سنتی فجر استان همدان به میزبانی شهرستان نهاوند از 13 بهمن شروع می‌شود و تعداد 300 اثر نیز به دبیرخانه این جشنواره ارسال‌شده است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، محمود مصباح در نشست خبری جشنواره موسیقی سنتی فجر استان همدان گفت: به مناسبت فرارسیدن ایام پیروزی انقلاب اسلامی هجدهمین دوره جشنواره موسیقی سنتی استان همدان به میزبانی شهرستان نهاوند برگزار می‌شود و همه مقدمات برای هرچه باشکوه‌تر شدن این جشنواره انجام شده است.

وی اظهار کرد: گروه‌های موسیقی مختلفی از سراسر استان همدان در این جشنواره حضور می‌یابند و آثار هنری خود را ارائه می‌کنند که امیدواریم بتوانیم میزبان خوبی برای این هنرمندان باشیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند افزود: بعد از اعلام فراخوان جشنواره موسیقی فجر تعداد 300 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از این تعداد 65 اثر توسط 7 داور استان همدان پس از بازبینی نهایی به بخش مسابقه این جشنواره راه پیدا کردند.

وی بیان داشت: آثار راه‌یافته به بخش اصلی جشنواره در قالب بخش‌های گروه نوازی و تک‌نوازی است که پس از اجرای برنامه توسط هیئت‌داوران مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

مصباح گفت: درمجموع ۵۷ تک‌نواز و ۳۵ گروه نواز در این جشنواره شرکت دارند و آثار خود را برای حاضران اجرا می‌کنند.

وی عنوان کرد: هیئت‌داوران جشنواره امسال 3 نفر از اساتید موسیقی هستند که از تهران برای داوری در این مسابقات به نهاوند می‌آیند و شامل آقایان، فرهاد احمدی، سعید ثابت و بهنام وادانی هستند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند افزود: جشنواره سنتی موسیقی فجر به مدت دو روز در نهاوند اجرا می‌شود و مراسم افتتاحیه این جشنواره روز سه‌شنبه 13 بهمن در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند و از ساعت 9 صبح آغاز می‌شود.

وی گفت: بعد از رأی هیئت‌داوران و شناخته شدن نفرات برتر، مراسم اختتامیه و اهدای لوح تقدیر و جوایز نفرات برتر روز 4 شنبه ساعت 15 برگزار می‌شود و مسئولان شهرستان و استان در این برنامه حضور می‌یابند.

مصباح اظهار کرد: با همکاری دستگاه‌های اجرایی شهرستان نهاوند همه مقدمات اسکان، پذیرای و بهتر برگزار شدن جشنواره انجام شده است و امیدواریم این اقدامات باعث رضایت میهمانان حاضر در جشنواره شود.

وی افزود: در این جشنواره به همه حاضران گواهی حضور در جشنواره اهدا می‌شود و از یک پیشکسوت موسیقی با اهدای هدایایی تقدیر خواهد شد.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما