تازه های سایت

کد مطلب: 25495
10. بهمن 1394 - 9:11
وقتی دیوارها فاصله‌ها را کم می‌کنند
دیواری به وسعت دل مهربان مردم نهاوند+ تصاویر
مردم نوع‌دوست شهرستان نهاوند با ایجاد دیوار مهربانی در نقاط مختلف این شهرستان بار دیگر نشان دادند که در همه حال به فکر افراد نیازمند و محروم هستند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، امسال همزمان با شروع زودهنگام فصل سرما در چند نقطه کشور ایده دیوار مهربانی شکل گرفت و سریعاً به‌صورت گسترده در کل کشور این نظر خداپسندانه موجب ایجاد دیوارهایی برای کمک به نیازمندان جامعه شد.

مردم نوع‌دوست و مهربان شهرستان نهاوند نیز به‌عنوان یکی از اولین شهرهای کشور این ایده را در شهرستان نهاوند اجرا کردند تا نیازمندان جامعه در فصل سرما بتوانند از لباس‌های گرم موجود بر روی این دیوار استفاده کنند.

هم‌اکنون دیوار مهربانی در چندین نقطه شهرستان نهاوند ایجادشده است و مردم مهربان شهرستان نهاوند در یک حرکت فرهنگی لباس‌های گرم خود را که در منزل مورداستفاده قرار نمی‌گیرد بر روی این دیوارها آویزان می‌کنند تا نیازمندان بتوانند از آن‌ها در روزهای سرد سال استفاده کنند.

 

617733

 

چند روز گذشته بود که باهمت گروه پاک‌سازی طبیعت نهاوند و اعضای هیئت ورزش‌های همگانی شهرستان نهاوند به همراه تعدادی از خیراندیشان نهاوندی این دیوار ترمیم شد تا بارش‌های جوی اثری بر روی لباس‌های اهدایی مردم نداشته باشد.

حجت‌الله جهانیان رئیس هیئت ورزش‌های همگانی نهاوند در گفت‌وگو با ما گفت: واقعاً امروز خیلی خوشحالیم که با همکاری مردم مهربان نهاوند توانستیم با مسقف و ساماندهی دیوار مهربانی شهرستان نهاوند قدم کوچکی برای کمک به نیازمندان برداریم.

 

617729

617730

 

وی اظهار کرد: این کار خیر و نیک باعث می‌شود تا هرچه بیشتر حس نوع‌دوستی در بین همشهریان برانگیخته شود و آن‌ها نیز مانند گذشته در این طرح‌های انسانی مشارکت داشته باشند.

جهانیان افزود: گروه مردم‌نهاد پاک‌سازی طبیعت و آقای محمدرضا شهبازی در این مدت خیلی زحمت کشیدند و امروز مقدمات ترمیم این دیوار را فراهم کردند که از همه این عزیزان تشکر می‌کنیم.

وی در پایان گفت: انسان‌ها همگی باید از نعمت‌هایی که خداوند در اختیارش قرار می‌دهد قسمتی را به نیازمندان جامعه اختصاص دهد چون کمک به محرومین در پیشگاه خداوند نیز دارای اجر و پاداش فراوانی است.

 

617725

 

بر اساس ایده دیوار مهربانی مردم شهرستان نهاوند لباس‌هایی را که کمتر استفاده می کنند در آنجا می‌گذارند تا کسانی که نیاز دارند آن‌ها را بردارند و در فصل سرد سال از آن‌ها استفاده کنند.

اما علاوه بر مردم نهاوند کودکان مدرسه ابتدایی سعادت نهاوند نیز در اقدامی نیکوکارانه به همراه معلمان و رئیس مدرسه لباس‌های گرم خود را که در منزل داشتند و کمتر از آن‌ها استفاده می‌کردند بر روی این دیوارهای قراردادند.

خانم زهره لطفی مدیر این مدرسه در این مورد گفت: خدا را شکر می‌کنیم که ما هم در این اقدام خداپسندانه شرکت کردیم چون هرچه می‌توانیم باید به فکر نیازمندان جامعه باشیم.

 

617727

 

وی اظهار کرد: وقتی این موضوع را در بین دانش آموزان مطرح کردیم آن‌ها خیلی خوشحال شدند و هرکدام به‌اندازه توانشان لباس‌های گرم و زمستانی را برای قرار دادن بر روی دیوار مهربانی به همراه خود به مدرسه آوردند و امروز درحرکتی نمادین آن‌ها را اهدا کردند.

مدیر دبستان غیرانتفاعی سعادت افزود: این حرکت دانش آموزان نشان از زنده‌بودن روح نوع‌دوستی در بین دانش آموزان است و امیدوارم این کاردانش آموزان مدرسه ما زمینه‌ساز کمک بیشتر مردم به نیازمندان باشد.

فاطمه یکی از دانش آموزان این مدرسه نیز به ما گفت: خوشحالم که با همکاری معلمان در این کار خیر شرکت کردیم و امیدوارم نیازمندان از این لباس‌های گرم استفاده کنند.

 

617728

 

وی می‌گوید: از همه دانش آموزان هم سن و سال خودم خواهش می‌کنم که اگر می‌توانند در این کار خیر شرکت کنند چون کمک به نیازمندان ثواب زیادی دارد.

ایده دیوار مهربانی که باهدف در دسترس قرار دادن لباس گرم برای نیازمندان ایجادشده است امروز در سراسر کشور باعث ایجاد دیوارهایی شده است و مردم نیز از این کار جالب و نو استقبال خوبی کرده‌اند و کمک به نیازمندان را به حوزه‌های دیگری مانند یخچال مهرانی کشانده است که نشان می‌دهد مردم ما همواره به فکر نیازمندان جامعه هستند.

617732

 

اکنون دیوارهای مهربانی در نقاط مختلف نهاوند پر از لباس‌های مناسب فصل سرما است که مردم به‌تناوب لباس‌های جدید بر روی آن قرار می‌دهند و نشان می‌دهد که نهاوندی‌ها همواره پیشگام کمک به نیازمندان هستند.

گزارش از مهدی سهرابی

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما