تازه های سایت

کد مطلب: 25301
29. دى 1394 - 23:15
ژاردل، جانواریو می شود یا ریوالدو؟
یک هافبک خلاق برزیلی در تور استقلال +عکس و جدول عملکرد
استقلال برای جذب یک هافبک طراح در میانه میدانش دچار مشکل شده و شاید یک برزیلی دیگر که به نظر می رسد کیفیت مناسبی هم دارد، به اردوی آبی ها اضافه شود.

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  استقلال در میانه میدان نیاز به یک هافبک بازیساز دارد. آبی‌ها بعد از عدم‌جذب رسول نویدکیا از سپاهان و داریوش شجاعیان از گسترش گزینه‌های دیگر را می‌آزمایند. گفته می‌شود جدیدترین گزینه استقلال در این پست دیگو ژاردل برزیلی است. 

 

ژاردل

هافبکی 26ساله که تا پایان سال 2015 میلادی یکسال قرضی برای بوتافوگو بازی کرد و تا دی‌ماه سال95 با آوایی قرارداد دارد و  به احتمال زیاد مجدداً با قراردادی قرضی راهی استقلال خواهد شد. آخرین قیمت وی در ترانسفرمارکت 550 هزار یورو اعلام شده است!



* هافبک چپ یا پلی‌میکر؟

در مورد کیفیت فنی دیگو فیلمی منتشر شده که نشان دهنده تکنیک بالا شم گلسازی و گلزنی وی را به خوبی نشان می دهد. این هافبک برزیلی سابقه انجام 65بازی در سریB فوتبال کشورش را دارد. ژاردل در دیدارهای یادشده چهار گل هم برای آوایی(3) و بوتافوگو به ثمر رسانده است. با این حال بررسی شرایط او در دو تیم آوایی و بوتافوگو نشان می‌دهد که اصولا دیگو یک هافبک چپ است ولی قابلیت بازی سازی در میانه میدان را هم دارد و بیشتر از اینکه متمایل به کناره ها بازی کند میل به میانه و نفوذ از عمق را دارد.

 

ژاردل

شاید به نظر برسد استقلال با جذب مهره‌ای چون ژاردل به عنوان بازیکن طراح اشتباهی را مرتکب می‌شود که ابتدای فصل در مورد ریوالدو باربوسا انجام داد، اما اگر کیفیتی که در فیلم زیر از بازی ژاردل دیده می شود در یک حالت خوشبینانه می توان نوید حضور یک فابیو جانواریوی دیگر در استقلال را داد!

 

فیلمی از بازی های دیگو ژاردل در برزیل

 

 

البته در لیست اولیه آوایی و بوتافوگو در دیدارهای سریB برزیل ژاردل فقط و فقط یک مرتبه در هفته اول لیگ سال قبل برای بوتافوگو مقابل تیم پای‌ساندو به عنوان هافبک پشت مهاجم ایفای نقش کرد و از آن پس به عنوان هافبک چپ استفاده شد. اما همانگونه که اشاره شد وی در بازی خود میل به مرکز و نفوذ از عمق دارد. 

 

هافبک خلاق برزیلی در راه استقلال +عکس، فیلم و جدول عملکرد

* شاگرد رنه سیموئز مثل کریمی مثل مومنی



از نگاه آمار دیگو ژاردل یک هافبک چپ قابل اعتناست. این بازیکن سال 2015 در لیگ منطقه‌ای کاریوکا(1)، 11بازی برای بوتافوگو انجام داد. جالب اینکه سرمربی بوتافوگو یک نام‌آشنا برای ایرانی‌‌ها بود. ژاردل فصل پیش برای رنه سیموئز توپ زد. سرمربی اسبق تیم‌ملی امید ایران در سال2006.



رنه معمولا از دو سیستم 2-2-2-4 و 1-3-2-4 بهره برد. در سیستم اول ژاردل هافبک سمت چپ در میانه میدان بود و در سیستم دوم گوش چپ. یعنی دقیقا هافبکی با وظایف تعریف‌شده برای نفراتی چون محسن کریمی، مهدی مومنی و یعقوب کریمی در استقلال.

 

هافبک خلاق برزیلی در راه استقلال +عکس، فیلم و جدول عملکرد

واضح است که خرید هافبکی با خصوصیات ژاردل اگر تنها در قسمت چپ بکار گرفته شود، فقط تعداد هافبک‌های استقلال در جناح چپ را به عدد چهار می‌رساند و این یعنی افزایش دردسر برای انتخاب یک گزینه و نشاندن سه نفر روی نیمکت. اما اگر وی قابلیت خود را در میانه میدان نشان دهد شاید بتواند گره مشکلات مظلومی در این پست را پس از جدایی کرار باز کند!

 

عملکرد هافبک برزیلی مدنظر استقلال در 5سال اخیر

سال

تیم

لیگ

تعداد بازی

حضور در ترکیب اصلی

مجموع دقایق بازی

گل زده

توضیح

2012

کامبوریو

کاتاریننزه1

6

1

300

2

-

2013

کامبوریو

کاتاریننزه1

14

7

704

1

11بازی روی نیمکت بود

2013

آوایی

سری‌‌B برزیل

24

16

1209

1

هفته سیزدهم به براگانتینو گل زد

2014

آوایی

سریB برزیل

21

10

967

2

هفته نوزدهم دروازه واسکودوگاما را گشود

2014

آوایی

کارتاریننزه1

12

10

951

-

-

2015

بوتافوگو

سریB برزیل

20

9

843

1

در بوتافوگو هافبک چپ بازی می‌کرد

2015

بوتافوگو

کاریوکا1

11

1

671

3

به واسکودوگاما گل زد

 

دیدگاه شما