تازه های سایت

کد مطلب: 25238
26. دى 1394 - 8:20
رئیس جهاد کشاورزی نهاوند خبر داد
افزایش 10 درصدی کشت گیاهان دارویی در نهاوند
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: امسال، سطح زیر کشت گیاهان دارویی در شهرستان نهاوند 10 درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، احمد باقری اظهار کرد: ایجاد کارگاه‌های فرآوری گیاهان دارویی از نیازهای ضروری در زمینه کشت گیاهان دارویی در شهرستان نهاوند است.

وی گفت: در سال جاری با تلاش جهاد کشاورزی، سطح زیر کشت گیاهان دارویی در شهرستان نهاوند 10 درصد افزایش داشته است.

رئیس جهاد کشاورزی نهاوند با بیان اینکه قصد افزایش سطح زیر کشت گیاهان دارویی را در کشت بهاره داریم، تصریح کرد: انواع گیاهان دارویی که در شهرستان نهاوند کشت می‎شوند شامل آرتیشو (کنگر فرنگی)، گل همیشه بهار، کاسنی، زعفران، گل گاوزبان، گل محمدی، اسطوخودوس، سیر، موسیر و... است.

وی با بیان اینکه گیاهان دارویی در شهرستان به دو صورت بهاره و پاییزه کشت می‌شود، به مزایای کشت گیاهان دارویی اشاره کرد و افزود: جهاد کشاورزی شهرستان در کنار توسعه کشت‎های گلخانه‎ای کشت گیاهان دارویی را در دستور کار خود قرار داده است.

باقری گفت: کشت گیاهان دارویی ضمن اینکه به تناوب زراعی کمک می‌کند درآمدزایی خوبی برای کشاورزان و شهرستان در پی خواهد داشت.

وی در ادامه به سایر مزایای کشت گیاهان دارویی اشاره کرد و گفت: برای کشت گیاهان دارویی از آب و سموم کمتری استفاده می‌شود و در زمان برداشت کارگر بر است از همین رو در ایجاد اشتغال بسیار موثر است.

رئیس جهاد کشاورزی نهاوند در ادامه به مشکلات کشت گیاهان دارویی در نهاوند اشاره کرد و گفت: یکی از نگرانی‌های کشاورزان شهرستان در زمینه کشت گیاهان دارویی بازاریابی فروش این محصولات است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با مساعدت مسئولان افرادی به عنوان بازاریاب بازاریابی فروش این محصولات را برعهده بگیرند.

باقری با بیان اینکه احداث کارگاه‎هایی برای فرآوری گیاهان دارویی و عرقیجات دارویی از نیازهای شهرستان است، گفت: احداث این کارگاه‎ها می‌تواند در ایجاد درآمد برای کشاورزان و در اشتغالزایی موثر واقع شود که تحقق این امر نیز به همکاری مسئولان دارد.

وی خاطرنشان کرد: توسعه کشت گیاهان دارویی در نهاوند می‎تواند به کاهش کشت محصولات پرآب‌بر از قبیل چغندرقند، سیب زمینی و خیار منجر شود.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما