تازه های سایت

کد مطلب: 25147
15. دى 1394 - 11:45
نیلسون کوره‌آ جونیور دروازه‌بان برزیلی و سرشناس پرسپولیسی‌ها در پنجره نقل و انتقالات نیم‌فصل لیگ قبلی از این باشگاه جدا شد و در این فصل به تیم موریننزه پرتغال پیوست.
به گزارش سایت گرو، نیلسون در تیم جدید نیز گلر اول بود تا اینکه مصدوم شد و حالا منتظر فرصت دوباره برای بازی است. در روزهای گذشته که اخبار عجیبی از باشگاه پرسپولیس به گوش می‌رسید و بحران دروازه‌بانی ناگهان اوج گرفت، تماس نیلسون با خبرورزشی ماجرا را وارد فاز تازه‌ای کرد.
دستگيري سوشا و جدايي صادقي
روز گذشته دو اتفاق مهم در پرسپوليس رخ داد؛ سوشا مكاني دروازه‌بان سرخپوشان كه به خاطر شكايت يك يا چند شاكي خصوصي به دادگاه فرهنگ و رسانه رفته بود، با حكم قاضي براي روشن شدن زواياي ديگر اين پرونده بازداشت شد. در همان ساعات بود كه خبر رسيد ايمان صادقي نيز علي‌رغم حرف‌هاي عجيبي كه به استناد فايل صوتي مصاحبه‌‌اش به خبرورزشي گفت، راهي باشگاه خونه به خونه بابل شد البته اين بازيكن نشان داد سطح فني‌‌اش به اندازه ليگ برتر و باشگاه بزرگي مثل پرسپوليس نيست. به خاطر اين اتفاق، پرسپوليس گلر ندارد و اين واقعاً خطرناك است.

گلر خارجي نمي‌خواهند
همين نگراني‌ها باعث شد ذهن اهالي فوتبال به سراغ گزينه‌هاي ديگري به خصوص گزينه‌هاي خارجي برود. نفر اول سرگئي پاشنكو دروازه‌بان ملوان بود كه مذاكرات با اين بازيكن به بن‌بست رسيد. بعد از آن فوراً از سوي يكي از مسئولان باشگاه اعلام شد باشگاه به دنبال جذب گلر خارجي نيست البته اين خبر در شبكه‌هاي اجتماعي با نظرات منفي هواداران مواجه شد زيرا شرايط پرسپوليس ايجاب مي‌كند مسئولانش به فكر نجات تيم باشند.

شايعه‌اي براي جدايي اومانا
هفته قبل بود كه در همين روزنامه نوشتيم مسئولان باشگاه پرسپوليس از شرايط مايكل اومانا مدافع مياني و كاستاريكايي پرسپوليس رضايت چنداني ندارند. اول به اين خاطر كه او اصلاً شرايط فني جالبي ندارد و به نيمكت ذخيره‌ها دوخته شده، در وهله دوم اومانا گرانقيمت‌ترين بازيكن باشگاه پرسپوليس است اما در مقابل، چيزي به تيم اضافه نكرده و همين مسئله براي مسئولان باشگاه نگران‌كننده به نظر مي‌رسد زيرا آنها پولي كه مي‌توانند خرج چند بازيكن جوان كنند را به اومانا دادند اما كارايي براي تيم نداشته است. همچنين رفتارهاي او در ابتداي فصل نيز مد نظر قرار گرفته زيرا اومانا در ابتدا قرارداد فصل گذشته را تسويه كرد، سپس ۲۰ درصد قرارداد اين فصل خود را دريافت كرد و در نهايت به پرسپوليس پيوست. او ضعيف‌تر از خارجي‌هاي ديگر باشگاه يعني لوكا ماريچ و جري بنتسون به لحاظ آماري بوده و سهميه خارجي‌هاي غير آسيايي را پر كرده كه همين دلايل باعث پررنگ شدن شايعه خروجش از ليست پرسپوليس است.

نيلسون: آرزو مي‌كنم برگردم
ظهر روز گذشته نيلسون كه هنوز هم جريانات باشگاه پرسپوليس را مانند يك هوادار از طريق سايت‌هاي خبري و دوستاني كه در ايران دارد، دنبال مي‌كند، در تماس با خبرورزشي اعلام كرد آرزو دارد دوباره به پرسپوليس برگردد. او كه اين شايعات مبني بر عدم رضايت هواداران از اتفاقات و نگراني باشگاه از شرايط گلرهايش را شنيده، به ما گفت: «وقتي از پرسپوليس جدا شدم، آن‌قدر عصباني بودم كه فكر نمي‌كردم حتي ديگر بخواهم به فوتبال ادامه دهم. براي مدتي شادي‌هاي زندگي‌ام را فراموش كرده بودم ولي دختر و همسرم باعث شدند دوباره به شرايط عادي روحي و رواني برگردم و تمريناتم را ادامه دهم.» او همچنين گفت: «نمي‌دانم اين ماجراهايي كه من در مورد شرايط پرسپوليس شنيده‌ام، چقدر صحت دارد اما اين را قلباً مي‌گويم، آرزو مي‌كنم روزي دوباره به پرسپوليس برگردم و فوتبالم را در اين باشگاه به اتمام برسانم البته اين فقط يك آرزو است.»

خودم حاضرم رضايتنامه‌ام را بگيرم
نيلسون گفت: «اگر شرايطي براي حضور دوباره‌ام در پرسپوليس مهيا شود، خودم مي‌روم و رضايتنامه‌ام را از باشگاه موريننزه مي‌گيرم تا پرسپوليسي شوم. باز هم تأكيد مي‌كنم اين آرزوي من است و شايد هدف مسئولان باشگاه نباشد كه به آن احترام مي‌گذارم اما اگر راهي براي بازگشت ببينم، هر كاري انجام مي‌دهم تا اين اتفاق رخ بدهد و بيايم. من سال‌ها در سطح اول فوتبال دنيا و ليگ پرتغال بازي كرده و حتي در چمپيونزليگ و یورو ليگ به ميدان رفته‌ام. اين را مي‌دانم كه بازيكن حق ندارد به باشگاه بگويد مرا جذب كنيد اما موضوع پرسپوليس براي من با همه باشگاه‌هاي دنيا متفاوت است. بهترين خاطرات را از اين باشگاه دارم و حاضرم با هر شرايطي دوباره به ايران برگردم و براي پرسپوليس بازي كنم. حقيقت اين است كه هميشه در انتظار تماس مسئولان باشگاه پرسپوليس هستم.»

 بازگشت بعيد
با توجه به شرايطي كه باشگاه پرسپوليس گرفتار آن شده، حتماً بايد يك يا شايد دو دروازه‌بان ديگر جذب كند اما بعيد مي‌دانيم نام نيلسون حتي در زمره بازيكنان مد نظر كادر فني و مديريتي باشگاه باشد. با اين حال، تماس نيلسون با خبرورزشي و پيشنهاد او براي باشگاه پرسپوليس نسبت به جذب خود، عجيب و جالب به نظر مي‌رسد.

 

دیدگاه شما