تازه های سایت

کد مطلب: 25135
14. دى 1394 - 10:03
رئیس اداره جهاد کشاورزی نهاوند گفت: شهرستان نهاوند با داشتن 9 هکتار گلخانه فعال ظرفیت مناسبی برای تولید محصولات گلخانه‌ای دارد.

به گزارش سایت گرو، احمد باقری در جمع کشاورزان نهاوند گفت: شهرستان نهاوند با داشتن جمعیت کشاورزی زیاد بستر مناسبی را برای تولید محصولات زراعی و گلخانه‌ای دارد که باید از این ظرفیت به‌خوبی استفاده شود.

وی اظهار کرد: یکی از بهترین راه‌های کسب درآمد و افزایش تولید کشاورزان در فصل‌های غیر زراعی روی آوردن به کشت محصولات گلخانه‌ای است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی نهاوند افزود: توسعه گلخانه و کشت‌های گلخانه‌ای با توجه به کم آب بر بودن آن از سیاست‌های دولت برای بهینه‌سازی مصرف آب است که به‌طورجدی پیگیری می‌شود.

وی بیان داشت: شهرستان نهاوند با دارا بودن شرایط لازم ظرفیت توسعه طرح‌های گلخانه‌ای را دارد که در حال پیگیری اجرای طرح‌های گلخانه‌ای بیشتر در این شهرستان هستیم.

باقری گفت: در حال حاضر ۹ هکتار گلخانه فعال در نهاوند وجود دارد که در سری جدید توسعه این طرح، طی دو ماه گذشته بیش از 33 هکتار درخواست جدید برای ایجاد گلخانه به دست ما رسیده است.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه ایجاد گلخانه باعث اشتغال‌زایی بیشتری می‌شود در حال پیگیری هستیم تا با درخواست ایجاد گلخانه موافقت شود تا بتوانیم برای جوانان بیشتری اشتغال ایجاد کنیم.

 رئیس اداره جهاد کشاورزی نهاوند افزود: به‌طور متوسط با احداث هر گلخانه جدید حدود 10 نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به فعالیت می‌شوند که اگر به این تقاضاها رسیدگی شود در حدود 350 نفر مشغول به کار می‌شوند.

وی اظهار داشت: در شهرستان نهاوند از مجموع 76 هزار هکتار ارضی قابل‌کشت بیش از 50 هزار هکتار به کشت محصولات زراعی و باغی اختصاص می‌یابد که از این ظرفیت می‌توان برای تولید محصولات گلخانه‌ای استفاده کرد.

باقری گفت: با توجه به کم آب بر بودن محصولات گلخانه‌ای این محصولات بسیار به‌صرفه تولید می‌شوند و با توجه به اینکه در اغلب موارد خارج از فصل‌های معمولی کشت می‌شوند معمولاً بازار مناسبی هم برای فروش پیدا می‌کنند.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما