تازه های سایت

کد مطلب: 25054
3. دى 1394 - 17:10
جریان اصلاح طلب برای مطرح کردن مجدد خود در میان مردم با اجیر کردن "داد بزن ها" قصد مظلوم نمایی و ایجاد هجمه به گروه های مخالف خود را دارد

به گزارش سایت گرو به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  موت سیاسی جریان تجدیدنظر طلب از مباحث مطرح شده ماه های اخیر  در جلسات محفلی این جریان مطرح بوده است و فعالان این جریان با ارائه طرح های مختلف سعی داشته اند تا خود را از این وضعیت نجات دهند.

یکی از پروژه های مطرح شده در این جلسات ایجاد التهاب در جامعه و به خصوص در دانشگاه هاست تا جریان مذکور بتواند خود را از بند عدم تاثیرگذاری ها برهاند.

تاثیرگذاری از طریق التهاب آفرینی موضوعی است که با توجه به سوابق و تجربه های متعددی که برخی از مهره های این جریان داشته اند، به عنوان موضوع اصلی جلسات برگزار شده محفلی این جریان مطرح  و چند هفته ای نیز این پروژه آغاز شده است.

 

بر همین اساس این جریان با وارد کردن مهره های سوخته خود و برگزاری سخنرانی های متعدد در دانشگاه های کشور سعی دارد تا افکار عمومی را با انجام اقدامات تحریک کننده، تحت تاثیر قرار دهد.

 

هدف گیری دانشگاه ها به عنوان یکی از مراکزی که این جریان اقدامات التهاب آفرین خود را در آن آغاز کرده بیانگر این واقعیت است که پروژه جدید این جریان راستای شلوغ کردن دانشگاه ها انجام می شود.

 

در این میان نیز برخی از بازداشت شدگان در روزها و هفته های اخیر نیز در رابطه با همین موضوع بوده است.

 

فحاشی در دانشگاه

 

کواکبیان به عنوان یک از مهره های این جریان که پس از شکست در عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی، همواره در راستای التهاب آفرینی عمل کرده است، در اقدامی که به نظر می رسد در ادامه همان پروژه التهاب آفرینی در دانشگاه باشد، سعی کرد تا از طریق فحاشی، دانشجویان را تحریک به اقدام علیه خود کند.

 

مناظره مصطفی کواکبیان و سید محمود نبویان محلی بود که این فعال جریان تجدیدنظر طلب تمامی تلاش خود را برای تحقق پروژه التهاب آفرینی انجام داد.

 

بر اساس این گزارش در این همایش که با موضوع عملکرد دولت در سیاست خارجی برگزار شد، به وضوح چیرگی نبویان در مناظره قابل مشاهده بود.

 

 

کواکبیان در بخشی از مناظره در پاسخ به نبویان با اشاره به یک جمله از یکی سران فتنه، گفت: پس به قول اون آقا ننجون من قطعنامه صادر کرده است.

 

پس از آن که کواکبیان به این صحبت یکی از سران فتنه اشاره کرد، دانشجویان ارزشی شعار مرگ بر فتنه گر سر دادند که با واکنش عجیب کواکبیان روبرو شد.

 

پس از این شعار های دانشجویان ارزشی، کواکبیان گفت: فتنه گر پدر و مادرتان است، فتنه گر جد و آبادتان است.

 

تهدید دانشجویان با انواع سلاح

 

تهدید دانشجویان با انواع اسلحه در دانشگاه دیگر اتفاقی است که این جریان برای انجام پروژه خود نسبت به آن اقدام کرده است.

 

سخنرانی آذر منصوری از دستگیر شدگان فتنه 88 در دانشگاه یاسوج، محل دیگری بود تا این پروژه عملی شود.

 

 

 براساس اظهارات شاهدان عینی در روز سخنرانی یکی از همراهان منصوری به سمت دانشجویان اسلحه کشیده بود.

 

تشکیل گروه های گانگستری پس از سیلی به دختر دانشجو!

 

مراسم آذر منصوری به عنوان یکی از نمود های اصلی برنامه ریزی این جریان برای التهاب آفرینی، حاشیه های متعددی داشت که سیلی زدن به یک دختر دانشجو نمونه بارزی از آن است.

 

پس از این اقدام که توسط یکی همراهان مرد آذر منصوری صورت گرفت، گروه هایی تشکیل شد که همانند گروه های گانگستری اقدام به کتک کاری دانشجویان معترض به سخنرانی منصوری، کردند.

 

یکی از دانشجویان کتک خورده توسط این گروه ها گفته بود: حوالی ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه عصر روز یکشنبه در حالی که از بلوار ارتش قصد عزیمت به منزل خود در بلوار بویراحمد را داشتم با فحاشی فردی روبه‌رو شدم.
 

وی گفت: پس از این فحاشی فرد مذکور به سمت من آمد و چندین ضربه پی‌درپی سیلی به صورتم نواخت.

 

رحیمی افزود: پس از آن سه نفر از همدستان فرد یاد شده ضرب و شتم خود را آغاز کرده و در این حین به بسیج و بسیجی توهین و فحاشی کردند.

 

این دانشجوی بسیجی دانشگاه آزاد گفت: آن‌ها عکس‌های حضور من در جمع معترضین به حضور فتنه‌گران در دانشگاه آزاد را نشان می‌دادند و توأمان به ضرب و شتم می‌پرداختند.

 

شکستن پای دانشجوی منتقد در یزد

 

در آستانه آغاز فصل امتحانات و در شرایطی که آرامش، بیشترین لازمه ورود یک دانشگاه و دانشجویانش به فصل طاقت‌فرسای امتحانات است، عبدالواحد موسوی لاری، به دعوت تشکل «توسعه و اعتدال»! به دانشگاه یزد رفت که این حضور، حواشی تلخی به همراه داشت.

 

 

بعد از سخنان جنجالی موسوی لاری، وزیر کشور دولت اصلاحات و عضو مجمع روحانیون مبارز در دانشگاه یزد، دانشجویان نسبت به اظهارات وی اعتراض کردند و با شعارهای متعدد، وی را از سالن بیرون کردند.

 

این ماجرا اما به همین جا ختم نشد؛ عده دیگری نیز در واکنش به این شعارها، با دانشجویان درگیر شدند که در نهایت پای یکی از دانشجویان شکست.

 

استفاده از نام افراد دارای ممنوعیت فعالیت سیاسی در سخنرانی ها

 

پروژه مذکور علاوه بر پیگیری در دانشگاه ها در مراسم های حزبی و گروهی نیز پیگیری می شود به صورتی که استفاده از افراد دارای ممنوعیت فعالیت سیاسی نمونه ای از این اقدام است

 

در جریان برگزاری یکی از مراسم های این جریان در شهر کرمانشاه، نام یکی از فعالان فتنه به عنوان سخنران برده می شد. این در حالی است که این فعال فتنه 88 دارای حکم ممنوعیت فعالیت سیاسی بود و بر اساس قانون نمی توانسته است به عنوان سخنران در این مراسم حاضر شود.

 

چرایی دعوت کردن از محمد رضا خاتمی به عنوان فردی که دارای احکام قضایی است را بایستی در اهداف این پروژه جستجو کرد که این جریان پس از اجرای قانون در مورد این افراد به دنبال التهاب آفرینی هستند.

دیدگاه شما