تازه های سایت

کد مطلب: 25002
28. آذر 1394 - 8:47
همزمان با روز پژوهش آئین تجلیل از برگزیدگان هیجدهمین دوره معلمان پژوهنده با حضور مدیران مدارس و جمعی از پژوهشگران در کانون شهید باهنر تجلیل به عمل آمد.

به گزارش سایت گرو، محمد حسین دارایی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش نهاوند در این آئین گفت: پژوهش به معنای به روز نگهداشتن معلومات نیروی انسانی است که باید به یک فرهنگ تبدیل شود همچنانکه در فرهنگ و مکتب ما بر آن بسیار تأکید شده است.
وی به ضرورت پژوهش در زندگی امروز و نقش معلمان در نهادینه سازی فرهنگ پژوهش اشاره کرد و گفت: معلمان از پیشگامان پژوهش در عرصه تعلیم و تربیت در جامعه هستند که می توانند در این زمینه الگوی مناسبی برای سایرین باشند.
وی گفت: مهمترین اصلی که در تحقیق و پژوهش به عنوان مبنای کار قرار می گیرد تفکر است و به این خاطر است که در اسلام یک ساعت تفکر بهتر از 70 سال عبادت قلمداد می شود.
وی از برنامه های این اداره برای توسعه فرهنگ پژوهش در بین معلمان و دانش آموزان خبر داد و گفت: خوشبختانه در حد امکانات خود گام های خوبی در راستای مباحث پژوهشی با برگزاری دوره های آموزشی برداشته ایم که در اثر این برنامه ها امسال شاهد مقام و رتبه های ارزنده ای در حوزه تحقیق و پژوهش آموزش و پرورش بوده ایم.
وی افزود: در هجدهمین برنامه معلم پژوهنده شاهد رشد کمی در گزارشهای اقدام پژوهی بودیم که امیدواریم در راستای اجرای برنامه های راهبردی سند تحول بنیادین مقوم کیفیت بخشی اقدام پژوهشی معلمان پژوهنده باشیم
دارایی گفت: در برنامه معلم پژوهنده امسال 666 نفر از معلمان دوره های مختلف تحصیلی شرکت نمودند که 80 درصد آنرا زنان و 20 درصد را مردان تشکیل دادده اند.
وی گفت: همچنین با همکاری کمیته پژوهشی اداره متبوع در هفته پژوهش برنامه های خوبی در سطح مدارس و اداره اجرا گردید که می تواند مسئله پژوهش را بین دانش آموزان و معلمان ترویج دهد.
دبیر کمیته پژوهش آموزش و پرورش نهاوند اضافه کرد: از بین شرکت کنندگان در برنامه معلمان پژوهنده 19 نفر به استان معرفی شدند که سه نفر آنها حائز رتبه های برتر منطقه ای شدند.
در پایان مراسم از سه نفر پژوهنده برتر منطقه ای و همچنین 16 پژوهنده برتر دیگر با اهدا لوح تقدیر و هدایایی تجلیل به عمل آمد.
قابل ذکر اینکه هدف اقدام پژوهی یا معلم پژوهنده مطالعه و حل مسایل کلاس درس از طریق به کارگیری روش های علمی است که از این طریق معلمان مشکلات دانش آموزان را بررسی و نسبت به حل آن اقدام عملی می کنند.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما