تازه های سایت

کد مطلب: 24982
24. آذر 1394 - 12:59
رئیس جمعیت هلال‌احمر نهاوند گفت: یک مادر و بچه 10 ماهه وی که شب گذشته گرفتار برف و کولاک شده بودند نجات یافتند.

محمدتقی شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار سایت گرو، گفت: با توجه به اینکه امسال بارش‌ها زودتر شروع‌شده است اکیپ‌های امدادی هلال‌احمر نیز زودتر از همیشه در حالت آماده‌باش قرارگرفته‌اند.

وی اظهار کرد: در روزهای اخیر به علت بارش برف در محورهای عبوری نهاوند پایگاه‌های امدادی ما به چندین مسافر و وسیله نقلیه کمک کرده‌اند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر نهاوند افزود: شب گذشته با دریافت گزارشی مبنی بر بروز مشکل برای یک مادر و فرزند 10 ماهه‌اش دریکی از دورافتاده‌ترین روستاهای نهاوند در بخش خزل این شهرستان، سریعاً اکیپی از پایگاه امداد جاده‌ای فیروزان به محل اعزام شد.

وی بیان داشت: در این عملیات که به سبب بارش برف و کولاک به‌سختی انجام شد با همکاری فوریت‌های پزشکی نهاوند این مادر و فرزند گرفتار در برف را که مسیر خود را گم‌کرده بودند نجات دادند.

شهبازی گفت: پس از پیدا کردن این مادر و فرزند به دلیل سرمای شدید عملیات امدادی اولیه بر روی آن‌ها انجام شد و سپس توسط فوریت‌ها به بیمارستان منتقل شدند.

وی اظهار کرد: در شهرستان نهاوند 4 پایگاه ثابت و سیار امدادی وجود دارند که در شرایط بحرانی آماده کمک‌رسانی هستند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر نهاوند افزود: با هماهنگی با دهیاران و شورای اسلامی روستاهای نهاوند تیم‌های امداد روستایی نیز در شرایطی که به کمک‌رسانی نیاز باشد را وارد عمل می‌کنیم.

وی در پایان گفت: در شهرستان نهاوند تاکنون 50 تیم امداد روستایی ساماندهی شدند و سعی داریم با استفاده از ظرفیت جوانان روستایی تعداد این تیم‌ها را افزایش دهیم.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما