تازه های سایت

کد مطلب: 24939
18. آذر 1394 - 12:25
مسئول کانون مداحان شهرستان نهاوند گفت: در برنامه‌ها و مناسبت‌های مذهبی در شهرستان نهاوند 210 مداح فعالیت می‌کنند.

به گزارش سایت گرو، سعید شهبازی در جمع مداحان شهرستان نهاوند گفت: بعد از تأسیس کانون مداحان نهاوند و باهدف ترویج فرهنگ ناب اسلامی و اهل‌بیت، مداحان نهاوند به عضویت این کانون درآمدند.

وی اظهار کرد: امروز با توجه به اینکه دشمن درصدد کمرنگ کردن ارزش‌ها و عقاید مذهبی مردم است قطعاً وظیفه مداحان هم مهم‌تر از گذشته خواهد بود.

مسئول کانون مداحان شهرستان نهاوند افزود: مداحان بادانش و علم می‌توانند مردم را هرچه بیشتر به مراسمات و مناسبت‌های مذهبی ترغیب کنند و خودشان نیز با استفاده از اشعار با مضامین و معنی می‌توانند اثرگذاری مذهبی خوبی داشته باشند.

وی بیان داشت: در شهرستان نهاوند 210 نفر عضو کانون مداحان هستند و این آمار رو به افزایش است که امیدواریم ازلحاظ مضامین و محتوا هم بتوانیم سطح این مداحان را بالا ببریم.

شهبازی گفت: امسال بنا داریم با برگزاری چند دوره و کلاس با استفاده از اساتید خبره کشوری و استانی سطح علمی و محتوایی اعضای کانون مداحان را ارتقا دهیم.

وی اظهار کرد: در حدود یک‌چهارم از مداحان شهرستان نهاوند را خواهران تشکیل می‌دهند که برای اجرای برنامه‌های مذهبی ویژه خواهران به‌کارگیری می‌شوند.

مسئول کانون مداحان شهرستان نهاوند افزود: از مداحان عزیز خواسته‌شده است که از اشعار و سبک‌هایی که متناسب بافرهنگ اسلامی ما نیستند جداً پرهیز کنند چون این بدعت‌ها باعث ذهنیت بد مردم نسبت به مداحان می‌شوند و آفت برنامه‌های مذهبی است.

وی بیان داشت: علاوه بر شهرستان نهاوند مداحان در 4 شهر تابعه و روستاهای نهاوند به کار مداحی ادامه می‌دهند که می‌توانند با ارائه مدارک موردنیاز به عضویت کانون مداحان نهاوند درآیند.

شهبازی در پایان گفت: هدف از تشکیل کانون مداحان ساماندهی مداحان شهرستان نهاوند است بنابراین همه مداحان می‌توانند با مراجعه به اداره تبلیغات اسلامی به عضویت این کانون درآیند و از خدمات آن بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما