تازه های سایت

کد مطلب: 24917
16. آذر 1394 - 13:28
استاد حوزه و دانشگاه گفت: دانشجویان کشورمان امروز باید درزمینهٔ تحقق خودباوری و توجه به درون پیشگام سایر اقشار باشند چون آن‌ها پیشتاز عرصه علمی کشور هستند.

به گزارش سایت گرو، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا مقیسه در یادواره 8 شهید دانشجوی نهاوند در مصلا نماز جمعه نهاوند گفت: دانشجویان انقلابی کشور ما همواره از قشرهای تأثیرگذار کشور بوده‌اند و در رویدادهای مختلف بعد از انقلاب این تأثیر قابل‌مشاهده است.

وی اظهار کرد: این قشر علمی در حوادث مختلف الهام‌بخش و جهت دهنده به افکار مردم بودند و خودشان نیز درراه رسیدن با آرمان‌های انقلاب تلاش کردند.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: در طول دوران جنگ تحمیلی دانشجویان با بصیرت خود و با درک شرایط حساس کشور به جبهه‌های جنگ رفتند و با شجاعت جان خود را فدای انقلاب و اسلام کردند.

وی بیان داشت: رشادت‌های دانشجویان شهید هیچ‌گاه از ذهن مردم ایران پاک نمی‌شود و بر ما واجب است که راه این شهدا را ادامه دهیم.

مقیسه گفت: بعد از جنگ تحمیلی نیز دانشجویان انقلابی ایران اسلامی در حوادث گوناگون نقشه‌های خطرناک دشمنان انقلاب را با آگاهی و بینش خود خنثی کردند و در ادامه حرکت انقلاب نیز این راه را باقدرت ادامه می‌دهند.

وی اظهار داشت: امروز وظیفه دانشجویان با توجه به اوضاع جهانی بسیار مهم است و آن‌ها باید نسبت به مسائل روز کشور آگاهی داشته باشند و اتفاقات مختلف را تحلیل کنند.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: دانشجویان کشورمان باید با درک درست از شرایط موجود تصمیم بگیرند و در زمینه علمی نیز پیشرفت‌های گذشته خود را با توکل به خدا با شتاب ادامه دهند.

وی بیان کرد: پیشتازان عرصه علم کشور می‌توانند زمینه‌ساز ایجاد خودباوری و توجه به درون در کشور باشند و این بستر را نیز در جامعه گسترش دهند.

مقیسه عنوان کرد: آرمان‌خواهی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دانشجویان است که دشمن سعی زیادی دارد تا دانشجویان را از آرمان‌ها و اهداف حقیقی انقلاب اسلامی منحرف کند بنابراین دانشجویان باید هوشیار و آگاه باشند و فریب دشمن را نخورند.

وی گفت: امید انقلاب به جوانان با علم و دانش دانشگاه‌های کشور است که آینده کشور را بسازند، بنابراین دانشجویان وظیفه سنگین و مهمی بر دوش دارند تا بتوانند ارزش‌های انقلاب را حفظ کنند و اهداف عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی را محقق کنند.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما