تازه های سایت

کد مطلب: 24821
7. آذر 1394 - 16:31
مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهاوند از میزبانی این شهرستان در هجدهمین جشنواره موسیقی سنتی فجر همدان در سه بخش گروه‌نوازی، تک‌نوازی و آواز خبرداد.

به گزارش سایت گرو، محمود مصباح ظهر امروز در جمع خبرنگاران هدف از برگزاری این جشنواره را اهتمام در گردآوری و تدوین موسیقی اصیل ایرانی دانست که برخاسته از فرهنگ و سنت مردم این سرزمین است.

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهاوند گفت: حمایت از هنرمندان موسیقی، ارزش نهادن به آثار و گردآوری آهنگ‌ها، کشف استعدادهای جوان، اعتلای موسیقی فاخر ایرانی و بازآفرینی و احیا آثار گذشته که تنیدگی ناگسستنی با تاریخ ایران دارد، از جمله اهداف دیگر هجدهمین جشنواره موسیقی فجر استان است.

وی با بیان اینکه فراخوان این جشنواره در بین ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستانهای استان توزیع شده گفت: علاقمندان تا ۲۲ دی ماه جاری باید آثار خود را به دبیرخانه جشنواره واقع در چهار راه تختی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان تحویل دهند.

وی افزود: زمان برگزاری جشنواره روزهای ۱۳، ۱۴ و ۱۵ بهمن ماه و در تالار اندیشه مجتمع فرهنگی و هنری امام خمینی(ره) است.

مصباح شرایط شرکت در بخش گروه‌نوازی این جشنواره را ارائه آثار جدید از ساخته‌های اعضای گروه، اجرای آثار اساتید موسیقی با تنظیم جدید و تلفیق صحیح شعر و موسیقی در بخش با کلام عنوان کرد و ادامه داد: شرکت‌کنندگان در بخش تک‌نوازی و آواز نیز باید شرایطی همچون ارائه یک قطعه ضربی (پیش‌درآمد، چهار مضراب و ارائه یک تصنیف از اساتید پیشکسوت در بخش آواز)، تسلط بر گوشه‌های دستگاه یا آواز انتخابی داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه برای داوری جشنواره امسال از استادان برجسته کشوری دعوت به عمل آمده، گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امیدواریم شاهد استقبال مناسبی از طرف هنرمندان موسیقی استان در هجدهمین جشنواره موسیقی سنتی همدان باشیم.

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهاوند افزود: در بخش اهدای جوایز برگزیدگان نیز نسبت به سال‌های گذشته تمهیدات بهتری اندیشیده شده و به نفرات اول تا سوم هر بخش هدایای نفیسی اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما