تازه های سایت

کد مطلب: 24711
23. آبان 1394 - 10:43
فرماندار شهرستان نهاوند گفت: روستاهای دارای بیش از یک‌هزار و 500 نفر جمعیت نهاوند دارای کتابخانه می‌شود.

به گزارش سایت گرو، کریم حمیدوند در انجمن کتابخانه‎های نهاوند با اشاره به اینکه نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی نقش اثرگذاری در افزایش نشاط اجتماعی دارد، اظهار کرد: نقش خانواده‎ها در گرایش فرزندان به ویژه جوانان و نوجوانان به کتاب و کتابخوانی باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش و اداره ارشاد اسلامی به عنوان متولیان امور فرهنگی جامعه باید در امر فرهنگسازی برای ترویج کتابخوانی تلاش بیشتری کنند، گفت: آموزش و پرورش توانسته بیش از 218 کتابخانه کلاسی و 50 کتابخانه مستقل ایجاد و راه‎اندازی کند.

 

فرماندار شهرستان نهاوند از وجود 125 هزار جلد انواع کتاب در این کتابخانه‌ها خبر داد و تصریح کرد: باید تنوع کتاب‎ها در کتابخانه‎های مدارس براساس خواسته دانش‎آموزان بیشتر شود.

وی کتاب و کتابخوانی را از شاخصه‎های توسعه در هر جامعه دانست که در کشور چندان توجهی به ارتقای این شاخصه مهم نشده است.

حمیدوند با تأکید بر اینکه باید موانع مطالعه بین جوانان را شناخت و برای رفع آن برنامه‎ریزی کرد، از فعالیت 12 باب کتابخانه در نهاوند خبر داد.

وی ادامه داد: از این تعداد دو کتابخانه مشارکتی، یک کتابخانه مستقل و 9 باب کتابخانه عمومی در شهرستان نهاوند فعال است.

فرماندار شهرستان نهاوند افزود: سرانه کتابخانه به ازای هر 100 نفر دو متر و 16 سانتیمتر است که در تلاشیم این میزان را افزایش دهیم.

حمیدوند به ضرورت بهره‎مندی از ظرفیت خیرین در بخش‎های مختلف به ویژه ترویج کتابخوانی و احداث کتابخانه اشاره کرد و افزود: در روستاهای بخش گیان و فیروزان توسط خیرین دو باب کتابخانه احداث شده است که بیش از 10 هزار جلد کتاب دارد.

وی گفت: در هفته کتاب بیش از 100 نمایشگاه کتاب در مدارس نهاوند با کمک مربیان و دانش‌آموزان افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما