تازه های سایت

کد مطلب: 24695
21. آبان 1394 - 11:33
فرماندار نهاوند گفت: هرچه سریع‌تر سه راهی و تقاطع روستای شعبان به نهاوند که به کابوس مرگ برای رانندگان و عابران تبدیل‌شده باید اصلاح شود.

به گزارش سایت گرو، کریم حمیدوند پس از بازدید از محل حادثه مرگبار سه راهی روستای شعبان و حضور در مجلس عزای 3 کشته و 7 مجروح این حادثه رانندگی اظهار داشت: این تقاطع و سه‌راهی به یکی از مرگبارترین جاده‌های کشور تبدیل‌شده که باید با مسئولیت‌پذیری و بودجه‌ای فوری آن را اصلاح کنیم.

وی پس از بازدید از محل حادثه مرگبار سراهی روستای شعبان و حضور در مجلس عزای 3 کشته و 7 مجروح این حادثه رانندگی گفت: متأسفانه در سالیان متمادی با کشت درختان کاج در این مسیر و شعاع دید ناکافی و همچنین مهندسی ضعیف در رعایت نکردن استاندارد و ایمنی کافی در ایجاد تقاطع هم‌سطح باعث بروز حوادث و تصادفات مرگباری در این محور شده است.

حمیدوند افزود: مردم نهاوند و به‌خصوص اهالی محل این سه‌راهی را به‌عنوان غریب کش می‌نامند زیرا رانندگانی که برای اولین بار به نهاوند وارد می‌شود ناگهان از یک جاده 4 بانده به جاده باریک و یک بانده برخورد می‌کنند که شعاع دید عمومی آنها را تعدادی درخت حاشیه جاده و تپه نزدیکی روستای شعبان پر می‌کند و به ناگاه دچار حادثه می‌شوند.

وی اظهار داشت: سالیان زیادی است که به علت نظارت ضعیف مسئولان وقت شهرستان و پیمانکار مربوطه بر احداث زیرگذر سه‌راهی سر شعبان نهاوند و شیب تند و خطرناک در این مسیر تعداد زیادی از هم شهریان نهاوندی و غیر نهاوندی جان خود را از دست‌ داده‌اند.

فرماندار نهاوند عنوان کرد: اگر نظارت دقیقی از طرف اداره راه در آن زمان انجام می‌شد، هم بودجه بیت‌المال هدر نمی‌رفت وهم شاهد این‌همه تصادف و واژگونی خودرو و کشته شدن مردم نبودیم.

وی بیان کرد: متأسفانه تاوان بی‌مسئولیتی مدیران گذشته و ناظران این پروژه را مردم و رانندگان بی‌گناه بدهند زیرا در دو حادثه این هفته نزدیک به 10 نفر از استان لرستان و شهرستان نهاوند در این سه‌راهی کشته و یا مجروح شدند.

فرماندار نهاوند افزود: در بازدیدی که به همراه مسئولان پلیس‌راه و اداره راه و شهرسازی استان امروز در این مسیر حادثه‌خیز داشتیم مقرر شد به‌زودی تا اقدامی اساسی و برای جلوگیری از تصادفی دیگر یک باند کمکی در کنار این جاده احداث گردد و تعدادی از درختان دست کاشتی که در سالیان اخیر کاشته شده و تعدادی از آنها خشک‌شده از جا کنده شوند.

حمیدوند خاطرنشان کرد: به جد پیگیر حل این مشکل هستم و برای رفع این نقطه حادثه‌خیز تاکنون دو برج نوری به همراه تعریض کردن زیرگذر انجام شد و تا زمان شروع اصلاح این زیرگذر و پیچ خطرناک از اداره راه و مسکن و شهرسازی و پلیس‌راه می‌خواهیم نظارت بیشتری داشته باشد و تابلوهای هشداردهنده خطر بیشتری در این مسیر نصب کنند.

 در سال‌های اخیر به علت کمبود علائم هشداردهنده و بی‌احتیاطی تعدادی از رانندگان و عابران پیاده و بخصوص دانش آموزان مدرسه مجاور این جاده بیش از 100 نفر کشته و یا زخمی شدند که می‌طلبد هرچه زودتر مسئولان استانی و شهرستانی فکری به حال برطرف کردن این مشکل بکنند./تسنیم

 انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما