تازه های سایت

کد مطلب: 24684
20. آبان 1394 - 9:12
رئیس جمعیت هلال احمر نهاوند گفت: به منظور کاهش تلفات ناشی از تصادفات جاده ای و همچنین فرهنگ سازی درباره فراگیری کمکهای اولیه در شش ماه نخست سال جاری 14 دوره آموزشی امداد و نجات در نهاوند برگزار شده است.

 به گزارش سایت گرو، محمد تقی شهبازی درنشست خبری افزود: با گسترش روز افزون وسایل نقلیه شاهد بروز سوانح رانندگی و کشته شدن سالانه هزاران نفر در سراسر کشور می باشیم که در این زمینه لازم است مردم و مسئولان در زمینه کاهش آسیبها اقداماتی را انجام دهند.
وی با ارائه آماری از وضعیت تصادفات صورت گرفته سال جاری در نهاوند گفت: در شش ماهه اول سال جاری 26 مورد تصادف در نهاوند رخ داده که بیش از 140 نفر در آن مجروح و یا کشته شده اند .
وی با بیان اینکه امداد گران هلال احمر به عنوان نیرویی مردمی در حوادث و سوانح در کنار مردم بوده اند افزود: در مدت یاد شده با توجه به تعداد تصادفات صورت گرفته از سوی پایگاه امداد و نجات فیروزان 42 مورد اعزام امدادگربه صحنه تصادف وجود داشته که 128 مورد مداوای سرپایی و پنج مورد نیز اسکان اضطراری مسافران توسط آنان انجام یافته است.
وی به نقش برگزاری دوره های آموزشی در زمینه کاهش حوادث رانندگی پرداخت و گفت: با توجه به اینکه در حوادث رانندگی تاخیر در امداد رسانی می تواند باعث بالا رفتن تلفات انسانی شود لذا این جمعیت بحث آموزش امداد و نجات را به صورت تخصصی و عمومی مد نظر قرار داده است .
وی افزود: در این راستا طی شش ماه گذشته پنج دوره عمومی امداد و نجات با شرکت 150 نفر ، سه دوره تخصصی امداد و نجات با شرکت 100 نفر و شش دوره بازآموزی امداد و نجات با شرکت 90 نفر از سوی این جمعیت برگزار شده که می تواند عامل مهمی در کاهش تلفات جاده ای داشته باشد.
شهبازی به تاثیر آموزش از دوران مدرسه بر افراد اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه آموزش کمکهای اولیه برای همه اقشار امری لازم است گفت: به منظور آموزش همگانی کمکهای اولیه دوره های آموزشی در سطح مدارس به ویژه دبیرستانها برگزار شده و برای فرهنگ سازی در این خصوص از ابتدای سال تاکنون سه تمرین مقابله با حوادث در مدارس برگزار گردیده است .
هفته یادمان قربانیان سوانح رانندگی از 17 تا 24 ابان ماه با شعار همه باهم برای تصادف کمتر، خانواده ای شادتر برگزار می شود.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما