تازه های سایت

کد مطلب: 24682
20. آبان 1394 - 0:27
مدیر جهادکشاورزی نهاوند گفت: تولیدکنندگان شیلات نهاوند 12 میلیارد تومان زیان مالی دیده‌اند.

به گزارش سایت گرو، احمد باقری در بررسی مشکلات تولیدکنندگان ماهی نهاوند با اشاره به اینکه شهرستان نهاوند قطب تولید ماهی در استان همدان است، اظهار کرد: بروز بیماری ویروسی «وی اچ اس» موجب شده به تولیدکنندگان شیلات در شهرستان نهاوند خسارات مالی فراوانی وارد شود.

وی گفت: برای جبران این خسارت دستگاه‌های متولی از جمله صندوق بیمه محصولات کشاورزی و شیلات می‌توانند در کمک به تولیدکنندگان نقش اثرگذاری داشته باشند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نهاوند با بیان اینکه در نهاوند 41 استخر و مزرعه تولید ماهی وجود دارد، افزود: این در حالی است که بیش از 50 درصد تولید ماهی استان، توسط تولیدکنندگان ماهی نهاوند تأمین می‌شود که نقش موثری در توسعه اشتغال و رونق تولید در سطح استان دارد.

وی با اشاره به اینکه برای توجیه تولیدکنندگان ماهی در نهاوند برای آشنای با چگونگی مقابله با بیماری‎هایی از قبیل «وی اچ اس» دوره‎های آموزشی و کارگاه‌های آموزش برگزار شده است، افزود: متاسفانه بر اثر بی‎احتیاطی و عدم آشنایی با این بیماری ویروسی حدود دو سال است که تولیدکنندگان ماهی در نهاوند دچار خسارت شده‌اند.

باقری بر ضرورت توجه به بیمه محصولات کشاورزی تاکید کرد و گفت: بیمه محصولات کشاورزی موجب ایجاد آرامش روانی و اجتماعی برای کشاورزان و تولیدکنندگان می‎شود.

وی با بیان اینکه متولیان بیمه محصولات نیز باید به تعهدات خود در قبال کشاورزان عمل کنند، افزود: متولیان بیمه آن چنان که مورد توجه کشاورزان است عمل نمی‌کنند که برای حل این مشکل باید صندوق بیمه محصولات کشاورزی نسبت به ایجاد اعتماد عمومی در بین کشاورزان اقدامات شایسته‌ای را انجام دهند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نهاوند گفت: یکی از خواسته‌های منطقی تولیدکنندگان شیلات در نهاوند استمهال تسهیلات کشاورزی است که در سال‎های گذشته از بانک‎های عامل دریافت کرده‎اند.

وی اظهار کرد: بانک‌ها می‌توانند با اعطای مهلت مناسب برای بازپرداخت تسهیلات به کمک بخش تولید و کشاورزان بیایند.

باقری تأمین سرمایه در گردش برای تولیدکنندگان بخش کشاورزی و شیلات را مهم خواند و گفت: اگر بانک‌های عامل شهرستان به این نکته توجه کنند می‌توانند در اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی سهیم شوند.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما