تازه های سایت

کد مطلب: 24644
15. آبان 1394 - 12:31
سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: دو سال است به دلیل شیوع بیماری ویروسی VHS اکثر واحدهای تولیدی پرورش ماهی نهاوند تعطیل هستند.

به گزارش سایت گرو، احمد باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در شهرستان نهاوند بیش از 70 واحد پرورش ماهی فعال است که سالانه بیش از 3 هزار تن ماهی در آن تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از 50 درصد شیلات استان در نهاوند قرار دارد، اضافه کرد: بیش از 120 میلیون تخم چشم زده ماهی در واحدهای پرورش ماهی نهاوند تولید می‌شود.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند با بیان اینکه این شهرستان، تنها مرکز تولید تخم چشم‌زده ماهی استان است، تصریح کرد: متأسفانه دو سال است به دلیل شیوع بیماری ویروسی VHS اکثر واحدهای تولیدی پرورش ماهی شهرستان نهاوند تعطیل هستند که این موضوع پرورش‌دهندگان ماهی را دچار مشکلات فراوان کرده است.

وی به آبیاری تحت فشار در شهرستان نهاوند اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 19 هزار هکتار اراضی مستعد در شهرستان داریم که برای 40 درصد آن آبیاری تحت فشار انجام شده است.

باقری ادامه داد: 20 هزار هکتار نیز پرونده آماده داریم که در صورت تخصیص اعتبارات دولتی آبیاری تحت فشار بر روی آنها انجام می‌شود.

وی در ادامه به مشکلات عمده کشاورزان در شهرستان اشاره کرد و افزود: کمبود بارندگی‌ و همچنین سرمازدگی، خسارت زیادی را به کشاورزان شهرستان وارد کرد و همین امر موجب شد کشاورزان نتوانند به موقع نسبت به بازپرداخت اقساط وام خود اقدام کنند.

این مقام مسئول اضافه کرد: برای رفع این مشکل قرار است کارگروهی در فرمانداری شهرستان تشکیل شود که از مسئولان و بانک‌ها تقاضا داریم در حل این مشکل با ما همکاری کنند و نسبت به استمهال وام‌های کشاورزان مساعدت داشته باشند.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما