تازه های سایت

کد مطلب: 24589
9. آبان 1394 - 18:44
بازتاب رسانه های غربی به حمله موشکی به مقر منافقین
پرچم عزای رسانه های غربی برای منافقین/ لیبرتی در جنهم سوخت+تصاویر
بر اساس گزارش منابع امنیتی عراق شب گذشته حوالی ساعت 19 به وقت محلی ۲۵ موشک "کاتیوشا" به مقر گروهک تروریستی منافقین اصابت کرده است هنوز هویت مهاجمان به لیبرتی مشخص نشده است.

به گزارش سایت گرو به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نمایندگی گروهک تروریستی منافقین در آلمان در گفت‌وگو با خبرگزاری آلمان مدعی شده است که دست کم ۸۰ راکت به کمپ لیبرتی اصابت کرده است. شاهین قبادی، سخنگوی سازمان مجاهدین خلق ایران در پاریس نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز همین رقم را ذکر کرده است.

درباره شمار کشته‌شدگان این حمله راکتی اطلاعات متفاوتی منتشر شده است. خبرگزاری آلمان از کشته شدن دست‌کم ۲۰ نفر سخن گفته است. در گزارش خبرگزاری رویترز شمار آمده که ۲۳ تن از اعضای سازمان مجاهدین خلق کشته شد‌ه‌اند.

خبرگزاری رویترز به نقل از یکی مقامات نظامی عراق گفته است که این راکت‌ها از بکریه که حدود ۶ کیلومتری کمپ لیبرتی قرار دارد، شلیک شده‌اند.

دوئیچه وله آلمان نوشت: کمپ لیبرتی پیشتر پایگاه نظامی آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد بود و پس از خروج نیروهای آمریکایی برای اسکان دادن اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران به کار گرفته شد. طبق گزارش خبرگزاری آلمان حدود ۲۲۰۰ از اعضای این سازمان در کمپ مزبور اقامت دارند.

بی بی سی فارسی با انتشار گزارشی نوشت: در حمله راکتی به اردوگاه آزادی (لیبرتی) محل استقرار شماری از اعضای سازمان مجاهدین خلق، چندین نفر از اعضای این سازمان به همراه تعدادی از سربازان عراقی کشته شدند.

بنگاه خبرپراکنی انگلیس در ادامه این گزارش نوشت: سازمان مجاهدین خلق می‌گوید حسین ابریشمچی از مسئولان این سازمان هم در میان کشته شدگان در این حمله راکتی است.فرماندهی عملیات بغداد تایید کرده است که اردوگاه آزادی شامگاه پنجشنبه هدف حمله ۱۵ راکت کاتیوشا قرار گرفته است. به گفته مقام‌های عراقی این راکت‌ها از جانب منطقه بکریه در غرب بغداد به سوی فرودگاه این شهر شلیک شده و "به درون اردوگاه آزادی اصابت کرده‌اند."

بی بی سی در پایان افزود: مریم رجوی، از رهبران سازمان مجاهدین خلق در واکنش به این حمله، از دولت عراق و سازمان ملل که در سال ۲۰۱۱ توافقنامه‌ای برای انتقال اعضای این سازمان امضا کرده‌اند خواست که نسبت به این حادثه پاسخگو باشند. او دولت ایران را مسئول این حملات دانسته و گفته است که ایالات متحده و سازمان ملل از این موضوع آگاه هستند.

در بیانیه سرکرده منافقین آمده: ما از قبل پیوسته در این باره هشدار داده بودیم و اخیراً هم 26 نماینده کنگره آمریکا و 32 شخصیت برجسته سیاسی و نظامی آمریکایی و همچنین 70 نماینده پارلمان فرانسه در این زمینه به دولت آمریکا، ملل‌متحد و اتحادیه اروپا نسبت به مسئولیتشان در این زمینه هشدار داده بودند.

واشینگتن پست درباره حمله موشکی به لیبرتی نوشت: مقامها گفتند رگباری از موشکها در آخرین ساعتهای روز پنجشنبه به پایگاه نظامی سابق در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد که اکنون محل سکونت پناهندگان ایرانی است اصابت کرد. ایرانیان تبعیدی گفتند حداقل 20تن از آنان در این حمله کشته شدند.

واشینگتن تایمز نیز در گزارشی از حمله موشکی به لیبرتی نوشت: مخالفان می‌گویند ایران مسئول حمله مرگبار موشکی علیه کمپ لیبرتی در عراق می‌باشد. رهبران مجاهدین خلق که دارای مدافعان بسیار قدرتمندی در واشینگتن و چندین پایتخت اروپایی می‌باشند، اعلام کردند مسبب این حمله رژیم ایران است. آنها ادعا کردند مقامهای مورد حمایت تهران در بغداد مشتاقانه اجازه انجام این حمله را داده‌اند.

اد رویس رئیس کمیته امور خارجی کنگره آمریکا در مصاحبه با واشنگتن دی سی گفت: با نفوذ فزاینده ایران در عراق وضعیت حفاظتی اطراف کمپ لیبرتی بیش از پیش خطرناک است.حمله به منافقین عمیقاً موجب نگرانی آمریکا است.

نیویورک تایمز جنایتکاران سازمان منافقین را پناهندگان ایرانی برشمرد(!) و در گزارشی درباره حمله موشکی به لیبرتی نوشت: رگباری از موشکها در آخر روز پنجشنبه یک پایگاه نظامی سابق در نزدیکی بغداد را که محل سکونت گروه پناهندگان ایرانی(!) است هدف قرار داد.

العربیه نیز در گزارشی موشکباران کمپ منافقین را بسیار سنگین توصیف کرد و نوشت: جریان برق در اردوگاه قطع شده و کاروان‌های اردوگاه دچار آتش سوزی شده که تلاش برای خاموش کردن آتش توسط ساکنان اردوگاه ادامه دارد.

صدای آمریکا ضمن اظهار نگرانی شدید از حمله به منافقین و پوشش بیانیه سردمداران آمریکا نسبت به میزان حجم موشکباران لیبرتی نوشت: درباره میزان حجم حمله به این اردوگاه اختلاف نظر است. پلیس عراق می گوید به این اردوگاه ۱۶ موشک اصابت کرده اما شورای ملی مقاومت ایران (شاخه سیاسی سازمان مجاهدین خلق) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ۸۰ موشک از انواع مدل‌ها به این اردوگاه اصابت کرده است.فارغ از تعداد موشک ها، هنوز مشخص نیست که این حمله از سوی چه کسانی یا چه گروهی صورت گرفته است.

رادیو فردا نیز نوشت: جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا پنجشنبه هفتم آبانماه در بیانیه‌ای اعلام کرده است که واشینگتن حمله «وحشیانه » و « کور تروریستی» به کمپ حریه « لیبرتی» را به شدت محکوم می کند. آقای کری گفته است که با مقام های ارشد عراقی تماس گرفته تا از ارائه کمک های پزشکی و اضطراری به مجروحان این حملات اطمینان حاصل کند.

وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرده است که این کشور همچنان خود را متعهد می داند تا به کمیسیریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد برای انتقال امن همه ساکنان کمپ حریه به خارج از عراق کمک کند.

با وجود این رویترز در گزارش خود آورده که مشخص نیست اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران هدف قطعی این راکت‌ها بوده‌اند.

این در حالی است که شورای ملی مقاومت ایران (شاخه سیاسی سازمان مجاهدین خلق) در اطلاعیه‌ای گفته که «۸۰ موشک از انواع مدل‌ها» به «درون» این اردوگاه اصابت کرده است.

این سازمان با انتشار تصاویری از آتش‌سوزی بزرگ در اردوگاه لیبرتی، از کشته شدن دست کم ۲۲ تن از اعضایش خبر داده است.

شاهین قبادی، سخنگوی سازمان مجاهدین خلق ایران نیز در گفت‌وگو با رادیو فردا این مسئله و آمار را تایید کرده است.

سازمان مجاهدین خلق گفته که در این حمله از راکت‌های ۱۲۲ میلیمتری کاتیوشا و موشک‌های موسوم به فلق استفاده شده است.

در ادامه گزارش ارگان رسانه ای سازمان سیا و برای مظلوم نمایی گروهک تروریستی منافقین نوشت: سازمان مجاهدین خلق ایران از گروه‌های حامی انقلاب اسلامی ۱۳۵۷ بود که عملیات مسلحانه زیادی علیه پادشاهی پهلوی انجام می‌داد. اما مدتی پس از روی کار آمدن جمهوری اسلامی، اختلافات این گروه با رهبران حکومت تازه تاسیس آغاز شد.

سازمان مجاهدین خلق در سایت رسمی خود اسامی و تصاویر  23 نفر از کشته شدگان لیبرتی را منتشر کرد و حال سه نفر از اعضای منافقین را وخیم اعلام کرد، این سایت که از کشته شدگان خود با عنوان شهید نام می برد(!) فیلم کوتاهی از لحظه اثابت موشک به کمپ لیبرتی منتشر کرد.

در این حادثه یک زن منافق و 22 مرد از منافقین به هلاکت رسیدند. حسین ابریشمچی، از فرماندهان قدیمی و اعضای رده بالای این سازمان یکی از کشته شدگان است.

گفتنی است رهبر گروه جیش‌المختار عملیات دیروز (پنجشنبه) در اردوگاه لیبرتی را که منجر به کشته و زخمی شدن بیش از ۲۰۰ عضو منافقین شد بر عهده گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاه شما