تازه های سایت

کد مطلب: 24565
6. آبان 1394 - 8:11
هیجدهمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی شهرستان نهاوند با حضور 20 هزار دانش آموز دوره های مختلف تحصیلی همزمان با سراسر کشور در مدارس این شهرستان برگزار شد.
به گزارش سایت گرو، علیرضا تکلو مدیر آموزش و پرورش نهاوند در مراسم برگزاری انتخابات شوراهای دانش آموزی در آموزشگاه شاهد گفت: انتخابات شوراهای دانش آموزی امروز به طور همزمان در 210 آموزشگاه دوره های مختلف تحصیلی نهاوند برگزار می شود و دانش آموزان با شرکت در این انتخابات نقش مشارکتی خود را در تعیین سرنوشت کشور نشان می دهند.

وی افزود: در این انتخابات از هر آموزشگاه هفت نفر به عنوان اعضای اصلی و دو نفر به عنوان عضو علی البدل برگزیده می شوند که در مجموع بیش از دو هزار نفر به عنوان اعضای شوراهای دانش آموزی مدارس شهرستان انتخاب خواهند شد.
وی برگزاری این انتخابات را نوعی تمرین دمکراسی عنوان نمود و افزود: در کشور در هر دو سال یک بار انتخابات تحت عناوین مختلف برگزار می شود و مردم در سرنوشت خود مشارکت می نمایند لذا برگزاری انتخابات شوراهای دانش آموزی در واقع نوعی تمرین دمکراسی و آموزش دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور برای مشارکت در سرنوشت خود می باشد.
وی درباره نقش شوراهای دانش آموزان در مشارکت امور آموزشگاه گفت: شوراهای دانش آموزی در واقع نقش مشارکتی دانش آموزان در امور مختلف آموزشی و پرورشی را ایفا می نمایند و این دانش آموزان به عنوان مشاور مدیر در امور مدرسه دخالت می کنند .
تکلو افزود: پس از برگزاری انتخابات دانش آموزی در مدارس یک نفر به عنوان نماینده آموزشگاه به شهرستان معرفی می شود و آنان نیز شورای شهرستان را انتخاب می کنند که این شورا نقش مشورتی به مدیر آموزش و پرورش را دارا می باشد .
وی افزود: در ادامه این روند چند نفر از اعضای شورای شهرستان برای تشکیل شورای استان و در نهایت به عنوان نماینده مجلس دانش آموزی به استان معرفی می شوند که در صورت برگزیده شدن توسط سایر اعضا به عنوان نماینده استان در مجلس دانش آموزی معرفی می شوند .
در حال حاضر بیش از 24 هزار و 500 نفر دانش آموز در 253 آموزشگاه نهاوند مشغول به تحصیل می باشند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما