تازه های سایت

کد مطلب: 24554
4. آبان 1394 - 10:06
مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: امسال در شهرستان نهاوند 700 هکتار از اراضی کشاورزی به کاشت محصول سیب‌زمینی اختصاص‌یافته است و عملیات برداشت این محصول در نهاوند آغازشده است.

به گزارش سایت گرو، احمد باقری در جمع کشاورزان نهاوند گفت: شهرستان نهاوند به دلیل داشتن زمین‌های مستعد برای کشت سیب‌زمینی بسیار مناسب است به همین دلیل کشاورزان علاقه‌مند به کاشت این محصول هستند.

وی اظهار کرد: با فرارسیدن فصل برداشت محصول سیب‌زمینی کشاورزان به‌صورت مکانیزه در حال جمع‌آوری محصول خود هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند افزود: کشاورزان نهاوندی امسال 700 هکتار از زمین‌های خود را به کشت سیب‌زمینی اختصاص داده‌اند و پیش‌بینی می‌شود که برداشت محصول سیب‌زمینی در نهاوند به بیش از 3500 تن برسد.

وی گفت: متوسط برداشت سیب‌زمینی در هر هکتار حدود 50 تن است که این رقم به دلیل استفاده از کودهای ریز مغزی و روش‌های نوین کاشت و برداشت محصول است.

باقری عنوان کرد: استفاده از تجهیزات پیشرفته و مکانیزاسیون، به‌کارگیری سیب‌زمینی‌کار خودکار و آبیاری تحت‌فشار باعث کاهش هزینه‌ها و افزایش عملکرد در سطح زیر کشت‌شده است.

وی اظهار داشت: شهر فیروزان، بخش زرین‌دشت و روستای جهان‌آباد بیشترین محصول سیب‌زمینی در شهرستان نهاوند را تولید می‌کنند.

وی بیان کرد: سیب‌زمینی کشت‌شده در شهرستان نهاوند از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است، بنابراین با توجه به پیش‌بینی‌های انجام‌شده انتظار می‌رود این محصول علاوه بر تأمین نیاز شهرستان نهاوند به سایر استان‌های هم‌جوار نیز صادر شود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: برای کاشت و برداشت مناسب محصول سیب‌زمینی اقدامات متعددی صورت گرفته است و کلاس‌های آموزشی در راستای افزایش اطلاعات کشاورزان برگزارشده است.

وی افزود: آموزش‌های فنی به سیب‌زمینی‌کاران ارائه‌شده است؛ زیرا آموزش یکی از مهم‌ترین مولفه‌های توسعه کشاورزی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما