تازه های سایت

کد مطلب: 24502
29. مهر 1394 - 9:41
فرماندار نهاوند گفت: مددجویان نهاوندی در شش‌ماهه نخست امسال در کارگاه‌های فرش و قالی‌بافی 215 مترمربع فرش مرغوب به ارزش 210 میلیون تومان تولید کردند.

کریم حمیدوند در حاشیه بهره‌برداری از کارگاه آموزشی فرش و قالی‌بافی شهر برزول نهاوند در گفت‌وگو با خبرنگار سایت گرو، گفت: فرش نهاوند با قدمت چند صدساله همواره به‌عنوان یکی از مهم‌ترین صنایع‌دستی شهرستان نهاوند موردتوجه گردشگران و مسافران قرارگرفته است.

وی اظهار کرد: با برنامه‌ریزی و جذب سرمایه‌گذاری می‌توان با تولید فرش بهتر و بیشتر می‌توان به رونق کسب‌وکار فرش‌بافی کمکی مناسبی کرد و اشتغال‌زایی مناسبی داشت.

فرماندار نهاوند افزود: فرش نهاوند نماد فرهنگ اصیل ایرانی است و قالی‌بافی را نه به‌عنوان یک شغل بلکه باید به‌عنوان یک هنر شناخت چون شاغلان در این عرصه به طرز بسیار هنرمندانه‌ای آثاری بسیار زیبا و چشم‌نواز خلق می‌کنند.

وی گفت: فرش و قالی نهاوند از قدمت و پویایی زیادی برخوردار است به‌طوری‌که در میان کارشناسان فرش و قالی‌بافی، طرح و نقش قالی نهاوند همانند نقش عشوند جایگاه بالایی دارد.

حمیدوند عنوان کرد: ما باید با جذب اعتبارات خوب و برنامه‌ریزی مناسب، در حفظ این هنر و صنعت دستی و همچنین اشتغال‌زایی مناسب به اهداف اقتصادی دولت کمک کنیم.

وی بیان داشت: امروز کارگاه نیکوکاری و آموزشی شهر برزول نهاوند به‌عنوان چهارمین کارگاه آموزش قالی‌بافی در نهاوند به بهره‌برداری می‌رسد تا مددجویان کمیته امداد بتوانند در این کارگاه فعالیت کنند.

فرماندار نهاوند گفت: کارگاه آموزش قالیبافی مرکز نیکوکاری شهر برزول نهاوند در راستای خدمت به خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی با حضور مسئولان این شهرستان افتتاح شد.

 

 

وی افزود: در حال حاضر در شهرستان نهاوند 520 دار قالی فعال است و بیش از 65 نفر از مددجویان کمیته امداد در این کارگاه‌ها مشغول به فعالیت هستند.

حمیدوند عنوان کرد: چهار آموزشگاه در شهرهای نهاوند، برزول، فیروزان و روستای تاریک دره نهاوند فعال هستند و با بهره‌گیری از مربیان باتجربه سهم خوبی از تولید فرش و قالی شهرستان دارند.

وی اظهار داشت: سال گذشته مددجویان کمیته امداد نهاوند 131 تخته فرش به مساحت 500 مترمربع و ارزش بیش از 570 میلیون تومان تولید کرده‌اند که به بهره‌برداری از کارگاه آموزشی شهر برزول این رقم بیشتر هم خواهد شد.

فرماندار نهاوند با تشکر از اقدامات کمیته امداد در این زمینه گفت: امسال نیز در شش ماه نخست مددجویان نهاوندی 63 تخته فرش به مساحت 215 مترمربع و به ارزش 210 میلیون تومان تولید کرده‌اند.

وی در پایان بیان کرد: استفاده از ظرفیت درونی و ایجاد اشتغال خانگی باعث تقویت اقتصاد خانواده‌ها و به‌تبع آن شکوفایی اقتصاد مولد و بومی می‌شود که با توجه به قدمت نهاوند در زمینه فرش و قالی‌بافی این بستر در شهرستان نهاوند فراهم است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما