تازه های سایت

کد مطلب: 24486
28. مهر 1394 - 8:00
رئیس تأمین اجتماعی نهاوند با بیان اینکه ماهانه 20 تا 30 نفر به تعداد بازنشسته‌های شهرستان افزوده می‌شود، گفت: امسال 932 نفر به بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی و 175 نفر به جمع بازنشستگان این نهاد اضافه شده است.

به گزارش سایت گرو، غلامرضا بیات در گفت و گو با خبرنگاران نهاوند اظهار کرد: 46 هزار و 145 نفر از جمعیت شهرستان نهاوند زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند.

وی گفت: در شهرستان نهاوند 15 هزار و 115 نفر بیمه شده اصلی وجود دارد که با افراد تبعی و بازنشستگان و ازکارافتاده تعداد بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی این شهرستان به 46 هزار و 145 نفر می‌رسد.

رئیس سازمان تأمین اجتماعی شهرستان نهاوند تاکید کرد: جمعیت شهرستان نهاوند 180 هزار نفر است که یک چهارم آن زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: 2 هزار و 700 بازنشسته و مستمری‌بگیر و ازکارافتاده زیر پوشش این نهاد در شهرستان نهاوند وجود دارد.

بیات با بیان اینکه ماهانه 20 تا 30 نفر به تعداد بازنشسته‌های شهرستان افزوده می‌شود، افزود: امسال 932 نفر به بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی و 175 نفر به جمع بازنشستگان این نهاد اضافه شده است.

وی از پرداخت ماهانه 3 میلیارد تومان مستمری به این تعداد بازنشسته در شهرستان خبر داد و اضافه کرد: امسال 51 کمک هزینه ازدواج نیز به افراد زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی پرداخت شده است.

رئیس سازمان تأمین اجتماعی نهاوند به اهداف کوتاه‌مدت این نهاد اشاره کرد و گفت: پرداخت بیمه بیکاری، غرامت دستمزد، کمک هزینه زایمان، کمک هزینه ازدواج، پرداخت کمک هزینه انواع پروتز از اهداف کوتاه‌مدت بیمه تأمین اجتماعی است و ارائه خدمات در دوران بازنشستگی، ازکارافتادگی و فوت نیز از اهداف درازمدت این سازمان به شمار می‌رود.

وی در ادامه به مشکلات اداره بیمه تأمین اجتماعی شهرستان نهاوند اشاره کرد و افزود: مبلغ قابل توجهی از ادارات و کارفرمایان طلب داریم که پرداخت نشده است.

بیات اضافه کرد: کارفرمایان به خاطر اینکه حق بیمه کمتری را پرداخت کنند لیست تمام کارکنان خود را به تأمین اجتماعی تحویل نمی‌دهند و همین امر موجب شده در ارائه خدمات بهتر به بیمه‌شدگان با مشکل مواجه شویم.

وی گفت: از کارفرمایان خواهشمندیم حقوق و مزایای مشمول حق بیمه شامل حقوق، فوق‌العاده شغلی، بدی آب و هوا، خارج از مرکز، حق مسکن، اضافه کار، کارانه، جمعه کاری، شیفت شب، شیفت صبح و... را بر اساس واقعیت به تأمین اجتماعی ارائه دهند تا سازمان نسبت به آنها تعهد داشته باشد.

رئیس سازمان تأمین اجتماعی نهاوند با بیان اینکه تا پایان سال کل پرونده‌های بیمه‌شدگان و دفترچه‌ بیمه آنها الکترونیکی خواهد شد، گفت: بیمه‌شدگان می‌توانند اطلاعات خود را از طریق سایت رصد کرده و حق بیمه را از طریق الکترونیکی پرداخت کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما