تازه های سایت

کد مطلب: 24302
7. مهر 1394 - 10:45
سرتیپ غلامی از فرماندهان نیروی هوایی ارتش خاطره جالبی از سفر خود به همراه شهید بابایی به شهرستان نهاوند وضعیت بحرانی این شهرستان در دوران دفاع مقدس نقل می‌کند.
حضور شهید بابایی در نهاوند و وضعیت بحرانی مردم این شهرستان در دوران دفاع مقدس

به گزارش سایت گرو، شهرستان نهاوند در طول جنگ تحمیلی 8 ساله بارها از سوی هواپیماهای رژیم صدام موردحمله هوایی قرار گرفت و تعداد زیادی از شهروندان نهاوندی براثر این حملات شهید و مجروح شدند.

 امیر سرتیپ غلامی یکی از خلبانان و فرماندهان نیروی هوایی ارتش در دوران دفاع مقدس برای دانشجویان دوره آموزش معارف جنگ در تهران خاطره جالبی از سفر خود به همراه شهید بابایی به شهرستان نهاوند را نقل می‌کند که مظلومیت این شهر جنگ‌زده را می‌رساند.

سرتیپ غلامی نقل می‌کند: که یک روز همراه خلبان شهید عباس بابایی از شهر دزفول برای انجام مأموریتی به سمت همدان درحرکت بودیم و از نهاوند رد می‌شدیم که موقع ناهار بود و در آنجا برای نماز و نهار توقف کردیم که خدا شاهد است هر چه گشتیم یک مغازه باز پیدا نکردیم یعنی آن‌قدر دشمن این شهر را بمباران کرده بود که تمام مردم از شهر به محل‌های امن رفته بودند.

وی می‌گوید: ببینید چه وضعیت خاصی برای پدافند هوایی به وجود آمده بود و شهری با مردم بی‌دفاع چه قدر بمباران‌شده بود که مردم آن کوچ کرده بودند.

وی بیان کرد: البته شهید بابایی دستور داد دو سیستم skyguard (پدافند هوایی) در نهاوند عملیاتی شود که ظرف دو روز دستگاه‌های در این شهر مستقر شدند و در همان دو روز اولی که دستگاه‌ها مجهز شدند دو میراژ عراق را در آنجا سرنگون کردند و مردم آن دیار برای مدتی نفس راحتی کشیدند.

انتهای پیام/

دیدگاه‌ها

با سلام....فقط میتونم بگم جهت شادی روح شهید بابایی صلوات...روحش شاد و راهش پر رهرو باد

دیدگاه شما