تازه های سایت

کد مطلب: 24242
24. شهريور 1394 - 10:09
جانشین فرمانده سپاه استان همدان عناوین روزهای هفته دفاع مقدس و برنامه های متناسب با این عناوین را اعلام کرد.
عناوین روزهای هفته دفاع مقدس در استان همدان اعلام شد

به گزارش سایت گرو، سردار مظاهر مجیدی در ستاد پشتیبانی از برنامه‌های هفته دفاع مقدس در شهرستان نهاوند، گفت: امسال در هفته دفاع مقدس برنامه‌های بسیار متنوعی برای گرامیداشت این ایام در نظر گرفته‌شده است و در همه شهرستان‌ها و رده‌های بسیج این برنامه‌ها اجرا می‌شود.

وی اظهار کرد: برای روزهای هفته دفاع مقدس امسال عناوینی در نظر گرفته‌شده است و برنامه‌هایی با محوریت این عناوین در این روزها برگزار می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه استان همدان افزود: اجرایی برنامه‌هایی با محوریت مردم و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت از اهداف اجرای برنامه‌های هفته گرامیداشت دفاع مقدس است.

وی گفت: سه‌شنبه 31 شهریور اولین روز هفته دفاع مقدس با عنوان نیروهای مسلح، سلحشوری و پایمردی نام‌گذاری شده است که در این روز رژه و اقتدار نیروی مسلح در سراسر کشور و به‌تبع آن در استان همدان نیز اجرا می‌شود.

مجیدی اظهار داشت: چهارشنبه اول مهرماه و دومین روز از هفته دفاع مقدس با عنوان روحانیت، علم، دانش‌پژوهی و سربازان، نام‌گذاری شده است و چون مصادف شده با روز عرفه برنامه‌های روز عرفه اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر برنامه‌های روز عرفه در دومین روز هفته دفاع مقدس که با بازگشایی مدارس و حوزه‌های علمیه مصادف شده است؛ برنامه‌هایی نیز با توجه دادن به اهمیت علم‌آموزی برای دانشجویان و دانش آموزان و بیان رشادت سربازان در دفاع مقدس اجرا می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه استان همدان بیان کرد: روز پنج‌شنبه دوم مهر و سومین روز هفته دفاع مقدس با عنوان شهیدان، جانبازان، صلابت و فخرآفرینی، نام‌گذاری شده است.

وی گفت: این روز مصادف شده است با روز عید سعید قربان که با حضور مسئولان مزار شهدای گران‌قدر غبارروبی و عطرافشانی خواهد شد و دیدار با خانواده شهدا نیز در سراسر کشور از برنامه‌های این روز است.

مجیدی افزود: روز جمعه چهارمین روز هفته دفاع مقدس با عنوان معنویت، زنان خانواده و سلامت نام‌گذاری شده است که حضور پرشور در نماز جمعه و توجه به‌سلامت معنوی فرزندان، ترویج سبک زندگی اسلامی و توجه به نقش زنان در صیانت از دستاوردهای معنوی انقلاب اسلامی پرداخته می‌شود.

 وی اظهار داشت: روز شنبه پنجمین روز هفته دفاع مقدس با عنوان دفاع همه‌جانبه، جوانان، پشتیبانی مردمی و اصناف نام‌گذاری شده است که در این روز برنامه‌هایی با محوریت توجه دادن جوانان به موضوع دفاع همه‌جانبه و پدافند غیرعامل و همچنین نقش اصناف در دفاع مقدس اجرا می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه استان همدان عنوان کرد، یکشنبه مصادف با ششمین روز هفته دفاع مقدس با عنوان ولایتمداری، رزمندگان، جهادگران، آزادگان و پیشکسوتان نام‌گذاری شده است و برنامه‌هایی در راستای تبیین نقش ولایت‌فقیه در پیروزی انقلاب اسلامی و تجلیل از رزمندگان و آزادگان جبهه و جنگ برگزار می‌شود.

وی گفت: روز دوشنبه نیز به‌عنوان وحدت ملی، بصیرت، دشمن‌شناسی و بیداری اسلامی و استکبارستیزی نام‌گذاری شده است که برنامه‌هایی در جهت تبیین نقش انقلاب اسلامی در مبارزه با استکبار جهانی و موضوع نهضت‌های مقاومت در منطقه اجرا خواهد شد.

مجیدی در پایان اظهار داشت: روز سه‌شنبه 7 مهرماه نیز با عنوان فرماندهان، عزت مداران و حماسه‌آفرینان تعیین‌شده است که تجلیل از ایثارگری فرماندهان و سرداران 8 سال دفاع مقدس از مهم‌ترین برنامه‌های این روز است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما