تازه های سایت

کد مطلب: 24134
17. شهريور 1394 - 11:23
رئیس اداره تبلیغات اسلامی نهاوند گفت: از مجموع 245 هیئت مذهبی شهرستان نهاوند، 35 هیئت به فعالیت بانوان اختصاص دارد.
 هیئت مذهبی مخصوص بانوان در نهاوند فعالیت می‌کنند

به گزارش سایت گرو، حجت‌الاسلام والمسلمین موسی محبی در جمع اعضای هیئت‌های مذهبی شهرستان نهاوند گفت: با توجه به جنگ نرم و به تعبیر مقام معظم رهبری شبیخون فرهنگی دشمن درصدد دور کردن جوانان ما از فرهنگ اصیل اسلامی و دینی است بنابراین نقش هیئت‌های مذهبی در جذب جوانان به برنامه‌های فرهنگی بسیار مهم است.

وی اظهار کرد: باید مسئولان هیئت‌های مذهبی جوانان را جذب کنند و با سپردن بعضی از کارها به آن‌ها زمینه خودباوری و مسئولیت‌پذیری را در جوانان تقویت کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نهاوند افزود: تشویق جوانان به حضور در برنامه‌های مذهبی و حاضر شدن در مساجد باعث تقویت روحیه دینی آن‌ها شده و راهکار بسیار مناسبی برای مقابله با تهاجم نرم دشمن است.

وی گفت: هیئت‌های مذهبی برای ثبت هیئت خود و گرفتن مجوز باید مراحل قانونی را در اداره تبلیغات اسلامی سپری کنند به‌طوری‌که در شهرستان نهاوند تاکنون 245 هیئت موفق شدند مجوز فعالیت بگیرند و اگر هیئت جدیدی نیز در این مورد اقدام کند می‌تواند مجوز اخذ کند.

محبی عنوان کرد: با توجه به نقش مهم بانوان در برگزاری و سازمان‌دهی برنامه‌های فرهنگی و مذهبی که در سطح شهرستان نهاوند برگزار می‌شود تاکنون 35 هیئت مذهبی مخصوص بانوان نیز در شهرستان تشکیل‌شده است و مجوز قانونی نیز گرفته‌شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به گستردگی برنامه‌های فرهنگی در سطح مساجد، شورای هیئت‌های مذهبی که با انتخاب خود هیئت‌ها معرفی‌شده است باید بتواند نقش نظارتی خود را به‌خوبی ایفا کند و به وظایف خود عمل کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نهاوند افزود: یکی از مواردی که شورای هیئت‌های مذهبی باید بررسی کند موضوع خرافات و بدعت‌هایی است که در بعضی از هیئت‌ها وجود دارد و این شورا باید با همکاری نسبت به حل این مشکل اقدام کند.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه به ماه‌های محرم و صفر نزدیک می‌شویم جلسات و همایش‌های مختلفی را باهدف آموزش مداحان و توجیه کردن اعضای هیئت‌های مذهبی برای بهتر برگزار کردن مراسم‌های عزاداری برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما