تازه های سایت

کد مطلب: 23986
7. شهريور 1394 - 0:41
در حالی که موج فرار نظامیان سعودی از مقابل ارتش و کمیته‌های مردمی یمن ادامه دارد، مقامات عربستان به شیوه جدیدی برای جبران کمبود نیرو و تشویق جوانان برای خدمت در نیروی زمینی متوسل شده اند.
به گزارش سایت گرو به نقل از تسنیم، کمیته مرکزی پذیرش دانشجوی نظامی در فرماندهی نیروی زمینی پادشاهی عربستان از آغاز ثبت نام الکترونیک در یگان‌های چتربازان و نیروهای کماندویی از روز یکشنبه 15 ذی القاعده به مدت سه هفته خبر داده است.

بر اساس گزارش الجزیره، این کمیته چگونگی ثبت نام از جوانان سعودی را اعلام کرده است و داشتن مدرک دانشگاهی یا مراکز فناوری، بهداشتی، ارتباطات یا دبیرستان‌ها، سعودی الاصل بودن،‌داشتن حداقل 18 سال و حداکثر 26 سال، اینکه قد این افراد نباید کمتر از 168 سانتی‌متر باشد و داشتن قدرت بدنی از جمله ویژگی‌های افرادی است که فرماندهی نیروی زمینی ارتش عربستان، آنها را به پیوستن به نیروی زمینی تشویق کرده است.
 

شیوه عربستان‌برای‌جبران فرار نظامیان‌ از جنگ‌یمن+عکس

مقامات سعودی برای جذب جوانان عربستان در نیروی زمینی ارتش، مشوق‌های مالی قابل توجهی هم در نظر گرفته‌اند و اعلام کرده اند علاوه بر آنکه جذب شدگان بر اساس سطح تحصیلاتشان درجه بندی می‌شوند،علاوه بر مزایالی مالی دیگر پاداش به میزان 25 درصد حقوق،حق جذب به میزان800 ریال سعودی(هر ریال سعودی معادل حداقل 900 تومان است)، 25 درصد حقوق برای مبارزه با تروریسم برای آنها در نظر گرفته می‌شود.

فرماندهی نیروی زمینی ارتش عربستان، شماره تلفن و پایگاه اطلاع رسانی ثبت نام را اعلام کرده و از جوانان این کشور خواسته است در مدت تعیین شده ثبت نام کنند و جذب نیروی زمینی ارتش شوند.

این در حالی است که پیشتر سندی سعودی از فرار شمار زیادی از نظامیان ارتش از جبهه‌های نبرد با ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پرده برداشت، سندی که از سوی وزارت گارد ملی(سلطنتی) و به  امضای سرتیپ محمد بن علی الشهرانی معاون فرمانده منطقه جنوبی عربستان رسیده است.

در این سند فرماندهی گارد سلطنتی سعودی به نظامیان خود درباره ترک عواقب مواضع خود در مرز جنوبی با یمن هشدار داده بود، این در حالی است که جبهه‌ها و مناطق جنوب عربستان شاهد افزایش عملیات تلافی‌جویانه نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به سمت مواضع و اهداف نظامی عربستان است.

در این زمینه پایگاه آمریکایی تیرر مانیتوراعلام کرده بود که گارد سلطنتی عربستان به نظامیان سعودی درباره فرار از مواضع خود در مرز با یمن هشدارداده است.

بر اساس سند نظامی صادره از سوی وزارت گارد ملی(سلطنتی) سعودی که از سوی فعالان و شبکه‌های یمنی در پایگاه‌های ارتباط اجتماعی منتشر شده بود،سرتیپ محمد بن علی الشهردانی معاون فرمانده منطقه جنوبی عربستان در منطقه نجران و یکی از فرماندهان گارد ملی در بخش‌نامه‌ای برای فرماندهان یگان‌های تابعه درباره فرار نظامیان و نیروهای وابسته به آنها از مواضعشان در مرز با یمن و فرار از آنچه "وظیفه مقدس" خوانده، هشدار داده است.

این مقام بلندپایه سعودی هشدار داده است نظامیان فراری به دادگاه نظامی تحویل داده و محاکمه و مجازات خواهند شد.
مقامات بلندپایه سعودی از تاثیرات منفی فرار نظامیانشان از جبهه‌های جنگ علیه یمن به شدت نگران هستند.

رژیم عربستان که از ششم فروردین جنگ ویرانگری را با تکیه کامل بر قدرت نیروی هوایی و جنگنده‌های بسیار پیشرفته آمریکایی علیه ملت یمن آغاز کرده و تا کنون هزاران غیرنظامی بیگناه را به خاک و خون کشیده است، در صحنه میدانی نه تنها توفیقی کسب نکرده، بلکه نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن توانسته اند با وجود حملات شدید جنگنده‌های سعودی، به عمق خاک عربستان نفوذ کرده و چندین پایگاه نظامی سعودی را به کنترل خود درآورند و طی آن شمار قابل  توجهی از نظامیان متجاوز سعودی کشته و یا زخمی شده اند.

مهمترین ضربه‌ای که رژیم سعودی در مقابل ارتش و کمیته‌های مردمی یمن متحمل شد، روز  دوشنبه دوم شهریور بود که سرتیپ عبدالرحمن بن سعد الشهرانی فرمانده تیپ هجدهم ارتش عربستان و سه نفر از همراهانش در عملیات ارتش یمن به هلاکت رسیدند و متعاقب این عملیات، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، بخش‌هایی از پایگاه تیپ هجدهم سعودی را به کنترل خود درآوردند.

با ادامه عملیات جسورانه نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در عمق خاک عربستان و تصرف برخی پایگاه‌های نظامی مهم و همچنین حملات موشکی و توپخانه‌ای تلافی جویانه به مواضع نظامیان سعودی، منابع خبری بارها از فرار نظامیان سعودی خبر داده بودند.

دیدگاه شما