تازه های سایت

کد مطلب: 23912
3. شهريور 1394 - 1:28
عضو پیشین باشگاه پرسپولیس گفت: فصل قبل وزارت ورزش خیلی تصمیمات را به جای هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس می‌گرفت.

به گزارش سایت گرو به نقل از تسنیم،حسین کلانی  در خصوص جلسه اخیرش با جعفر کاشانی و حمیدرضا سیاسی، اظهار داشت: جلسه عصر روز شنبه ما در خصوص دانشگاه پرسپولیس بود که مشکلاتی را برای ما به همراه داشته است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در این جلسه در خصوص مشکلات مالی باشگاه پرسپولیس و کمک مالی سیاسی به این باشگاه  صحبت شد یا نه، تاکید کرد: ما 3 نفر دوستان نزدیکی هستیم و پیش از این هم در هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس همکار بودیم اما در حال حاضر من و سیاسی در این باشگاه سمتی نداریم و افراد حاضر در هیئت مدیره  باشگاه پرسپولیس به خوبی می‌توانند مشکلات مالی باشگاه‌شان را برطرف کنند.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس تاکید کرد: در حال حاضر مشکل ما در دانشگاه پرسپولیس است. در حالی که این دانشگاه با اعضای قبلی هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس که من و سیاسی هم شامل آن می‌شویم در ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده و کلی هم سر سامان گرفته است هم اکنون وزارت ورزش وارد ماجرا شده و مدعی است که سیاست‌های این باشگاه بر عهده آنها باید باشد و خودشان باید اعضای هیئت مدیره آن را انتخاب کنند. دانشگاه پرسپولیس در واقع خودش مستقل است و ربطی به باشگاه پرسپولیس ندارد و مشخص نیست وزارت ورزش بر چه اساسی خود را وارد این ماجرا کرده و مشکل ایجاد می‌کند.

کلانی یادآور شد: قانون تجارت می‌گوید  وقتی هیئت مدیره‌ای برای شرکت یا موسسه‌ای منصوب می‌شوند تا وقتی که آنها خودشان استعفا ندهند هیچ کس نمی‌تواند کنارشان بگذارد و یا جایشان تصمیم بگیرد اما وزارت ورزش می‌خواهد این کار را در دانشگاه پرسپولیس انجام دهد. کاری که دقیقا در پرسپولیس انجام دادند. متاسفانه در زمان حضور ما در هیئت مدیره پرسپولیس خودشان مدیرعامل را انتخاب کرده و مسائل را بازرسی می‌کردند نقش هیئت مدیره بسیار کمرنگ بود. اینها مسائلی است که مردم باید از آن آگاهی داشته باشند چرا که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس دغدغه مردم هستند.

وی اضافه کرد: همین الان می‌بینید که مردم چقدر از داوری‌هایی که در بازی‌های پرسپولیس می‌شود دلخور هستند. به اعتقاد من باید در فوتبال ایران هم مثل والیبال از ویدئو چک استفاده شود تا اشتباهات داوران اصلاح شود. اگر این اتفاق رخ دهد دیگر حق یک تیمی مثل پرسپولیس در 3 بازی متوالی ضایع نمی‌شود. چه اشکالی دارد ما کاری را در کشورمان ابداع کنیم و منتظر نمانیم فیفا قانونی برای اصلاح داوری بگذارد. فیفا خیلی زرنگ باشد به فساد‌های مالی نیرو‌هایش برسد.

کلانی در واکنش به این مساله که چرا دیگر حمیدرضا سیاسی و او در باشگاه پرسپولیس به کار گرفته نشدند، گفت: من و سیاسی یک سفر به اسپانیا داشتیم تا یکی از بزرگترین باشگاه‌های دنیا را به ایران بیاوریم آن هم در شرایطی که تیم‌های درجه 4 آفریقایی هم حاضر به انجام بازی با تیم‌های ایرانی در تهران نبودند. در این سفر یک فرد که مشخص نبود چه کسی است در جلسه ما با مسئولان باشگاه رئال حاضر بود و به خاطر این موضوع مشکلات زیادی برای سیاسی بوجود آمد که البته در آستانه حل شدن است. رئالی‌ها قصد داشتند غیر از فرستادن تیم اولشان به تهران 7،8 آکادمی فوتبال در استان‌های مختلف ایران تاسیس کنند اما همه چیز به خاطر یک فرد که مقابل جمهوری اسلامی ایران عددی نبود و بزرگتر از او هم مقابل جمهوری اسلامی عددی نیستند، خراب شد. وقتی پای مصلحت مملکت به میان ‌می‌آید وزیر خارجه ایران با بزرگترین دشمن ایران پای میز مذاکره می‌نشیند تا تصمیماتی به صلاح مملکت گرفته شود. ما هم قصد خدمت به فوتبال ایران را داشتیم که از باشگاه رئال خواستار همکاری بودیم و نیت دیگری در کار نبود.

عضو پیشین هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس تصریح کردک سیاسی بابت اتفاقاتی که بعد از مذاکراتش با رئالی‌ها برای او رخ داد حسابی دلسرد شده و دیگر تمایلی به بازگشت به فوتبال را ندارد. البته امثال سیاسی‌ها در این مملکت زیاد هستند که می‌توانند جلو آمده و به دو باشگاه مردمی پرسپولیس و استقلال خدمت کنند به شرطی که آنها را دلسر نکنند.

انتهای پیام

دیدگاه شما