تازه های سایت

کد مطلب: 23825
29. مرداد 1394 - 8:22
حالا که استقلال از حضور پرحاشیه کرار خسته شده، پرویز مظلومی راه ساده تری را پیش رو دارد و آن اجرای عدالت در مورد استفاده از بازیکنان جوانی چون برزای و کریمی است که بی حاشیه هستند؛ نه یاغی و طلبکار و دائم مشغول لگد زدن به در هتل و باشگاه!
به گزارش سایت گرو به نقل از مشرق، این روزها معضل بزرگ استقلال نه شکست برابر  ذوب آهن  و از دست دادن صدر جدول است و نه بی پولی. این روزها آنچه ذهن مدیران باشگاه را به خود مشغول کرده و خواب راحت را از سرمربی تیم آبی ها گرفته، حاشیه‌هایی است که کرار جاسم عراقی برپا می کند؛ بازیکنی که به نظر می رسد نیاز به مراقبت های خاصی دارد تا به درمان همیشگی خود بپردازد.

بازیکنی که ابتدای فصل پیش با قراردادی دو ساله آبی پوش شد تا گره‌گشای مشکلات استقلال در میانه میدان باشد و تا حدودی هم از لحاظ فنی این گونه بود. با این حال، سوابق نشان می داد یادگاری نوشتن روی دیوار این عراقی پر حاشیه "همیشه" جواب نمی دهد.

پیش از این یک بار تراکتورسازان با نظر فراز کمالوند، در خروج باشگاهشان را به این حاشیه ساز بزرگ نشان داده بودند. همان طور که استقلال هم در میانه راه لیگ یازدهم تجربه درگیری کرار با مجتبی جباری و اخراج این عراقی از اردوی بازیکنان پرویز مظلومی را پشت سر گذاشته بود.

اول لیگ چهاردهم نیز خیلی‌ها به امیر قلعه‌نویی توصیه کردند بازگرداندن کرار به استقلال اشتباه است و تعداد حاشیه‌سازی‌های این هافبک به تعداد پاسهای منجر به گلش می چربد. اما گوش ژنرال آبی‌ها بدهکار نبود و کرار را آورد و البته از حاشیه های بی پایانش در امان نماند. (گزارش مفصل همه حاشیه های فصل قبل کرار را در اینجا بخوانید)

* قرار بود مظلومی درستش کند

به گزارش مشرق، ابتدای لیگ پانزدهم پرویز مظلومی جای امیر قلعه نویی را روی نیمکت استقلال گرفت. پرویز سوبله چوبله همان ابتدا توضیح داد که می داند چطور با کرار رفتار کند تا رفتارهای این عراقی مشکل ساز نشود. جاسم هم برای اینکه "مثلا" نشان دهد عوض شده و سرمربی استقلال از تمدید قرارداد مالی او پشیمان نخواهد شد؛ در صفحه اینستاگرامش پاسخ شایعاتی را داد که از نیامدنش به ایران حکایت داشتند:

 «من استقلال رو دوست دارم و قرارداد من با باشگاه استقلال برای دو سال متوالی است. این حرف‌ها همه شایعه‌ای بیش نیست و از همین جا تکذیب می‌کنم. در حال حاضر در کنار خانواده به سر می‌برم. من با هیچ شخصی مصاحبه‌ای نداشته‌ام و نخواهم داشت».

 

اما در کمال تعجب اکران مستند حاشیه های این هافبک از ثانیه صفر لیگ 15 آغاز شد. مظلومی می‌خواست با برخورد پدرانه عراقی پرحاشیه را وادار به سربراهی کند، اما جاسم شروط خودش را داشت.

به نظر می رسید این هافبک باید از نظر مالی به خواسته هایش زودتر از سایر بازیکنان می رسید. حتی تقاضا کرده بود خانواده اش در خانه ای ویلایی اسکان پیدا کنند. هرچند که همین حالا هم زندگی در آپارتمانی چهارخوابه با زیربنای 220 متر نباید برای کرار و خانواده اش در تهران سخت و دشوار باشد.

استقلال گرفتار کرار

 

خلاصه پرویز مظلومی بنا بر شواهد و قرائن نتوانست گربه را دم حجله بکشد و به جای اینکه خلق و خوی این بازیکن را تغییر دهد، خود گرفتار بازیکنی شد که تا اینجای فصل سود نبودنش در بازیها بیشتر از حضورش بوده است.

 * معاون آبی ها از مظلومی شجاع تر است

هافبکی که این فصل جای جوانان جویای نام استقلال را در ترکیب این تیم پر کرده، در ایستگاه دوم مشکلات را به اوج رساند. ایجاد حاشیه قبل از تقابل با ملوان موضوع کوچکی نبود. با این وجود واکنش سرمربی تیم در برابر این مسأله قابل تامل می نمود.

کرار که سر میز ناهار پیش از دیدار با ملوان سر و صدا به راه انداخت، پرویز مظلومی تصمیم گرفت تمام قد از او دفاع کند. اصولا سرمربی آبی‌ها قضیه جار و جنجال کرار در هتل را تکذیب کرد و آن را گردن رسانه ها انداخت:

«این خبر دروغ بود. من نمی دانم این اخبار از کجا می آید؟ برای برخی ها متاسفم که جنگ روانی راه انداخته اند. به دروغ گفتند کرار سر ناهار درگیر شده است. او به این دلیل بازی نکرد که در 2 جلسه تمرینی حضور نداشت. نمی دانم چرا یک خبرگزاری معتبر این خبر را منتشر کرده است و اصولا نمی دانم چه باید درباره اش چه بگویم؟»

در مقابل معاون باشگاه خیلی واضح و شفاف پرده از ناهجاری‌های هافبک عراقی استقلال پیش از دیدار با ملوان برداشت. بعد از شکست دادن ملوان، نظری جویباری هم جاروجنجال کرار در هتل را تایید کرد و گفت که مظلومی از این بابت تا چه اندازه نگران بوده است:

« از حرکتی که کرار در هتل کرد، دلم شکست. حرکت او در هتل ناراحت کننده بود. من وقتی دیدم مظلومی با استرس زنگ زده و به فکر ارنج تیمش بوده خیلی ناراحت شدم. من قبول دارم که کرار باید پولش را بگیرد ولی استقلال وابسته به کرار نیست. استقلال با شخص بازی نمی کند و دیدید که دیروز یک نیمه بدون کرار بهترین عملکرد را داشت. ما هم نمی‌خواهیم توانایی این بازیکن را زیر سوال ببریم ولی خیلی دلم شکست چون به او زنگ زدم و گفتم که شنبه مشکلت را حل می کنم. به او گفتم چک باشگاه را به نمایشگاه دار می دهم تا به تو ماشین بدهد. الان هم ماشین کرار آماده است ولی چون این کار را کرده دیگر دلم نیست ماشین را به او بدهم. قسم می خورم ماشین او را آماده کردم و گرفتم چکش را هم آماده کردم چون احساس کردم او از یک کشور غریب به اینجا آمده ولی متوجه شدم کرار نه به قول ما اعتماد دارد و نه حرف گوش می دهد. من هم به او گفتم حالا که اینجور شده باید دوباره جلسه بگذاریم همه صحبت ها را مکتوب بنویسیم و اینگونه نمی شود که بازیکن هر وقت دلش خواست مصاحبه کند قهر کند و برود».
 

حمایت مظلومی از گربه رقصانی‌های بی پایان کرار // آماده انتشار 24 ورزشی
 

نظری برای اینکه نشان دهد بر خلاف سرمربی باشگاه قصد کوتاه آمدن برابر بازیکن حاشیه ساز را ندارد توضیح بیشتری داد: «از لحاظ قرارداد مالی به کرار بدهکاریم اما این باعث نمی شود که کرار هر کاری دلش می خواهد انجام دهد. او با ما قرارداد دارد و باید طبق قرارداد پیش برویم. کار او را به هیچ وجه تایید نمی کنم و اگر لازم باشد 100 بار با او برخورد می کنیم. او باید به مانند یک بازیکن حرفه ای عمل کند.»

* افشارزاده: می دانستم کرار تغییر ناپذیر است

مدیرعامل آبی‌ها ید طولایی در مدیریت ورزشی دارد. بهرام افشارزاده را خیلی می شناسند و می دانند کاسه صبرش دیر لبریز می شود. مدیر آبی ها خیلی شفاف نظرش را در مورد کرار به همکار ما می گوید:

«من از زمانی که به باشگاه استقلال آمدم در پی این بودم که کرار جاسم رفتارش را تغییر دهد. به هر حال باشگاه یکسری مقررات دارد و زمین فوتبال هم مقدس است. برای باشگاه برنامه‌ریزی کردیم و این باید با احترام همه بازیکنان همراه باشد. درست است که تعهد مالی به بازیکنان داریم اما اینکه یک بازیکن بگوید من سر تمرین نمی‌روم چه معنی دارد؟ ما می‌دانیم تمام این مسائل بهانه است. باور کنید من می‌دانستم کرار با رفتارهایی که سال گذشته از خود نشان داد تغییرناپذیر است، اما با اصرار یکسری از دوستان ما کرار را نگه داشتیم.»
 

استقلال گرفتار کرار

* اگر مظلومی جای برزای بود

به گزارش مشرق، جدا از مشکلات مدیریتی که کرار برای استقلال به وجود آورده، توجه نکردن به یک نکته فنی واضح، ظلم آشکار است به بازیکنی که اول فصل به خاطر اصرار مظلومی راهی اسپانیا نشد. بهنام برزای، کاپیتان 22 ساله تیم امید ابتدای فصل پیشنهادی قابل توجه از ختافه گرفت تا شانسش را برای حضور در لالیگا با سفر به اروپا امتحان کند.

شاید اگر خود مظلومی هم در دوران بازیگری‌اش با چنین پیشنهادی روبرو می شد، بی درنگ آن را می پذیرفت و راهی قاره سبز می شد. با این حال سرمربی آبی ها پایش را داخل یک کفش کرد که بهنام باید بماند چون به درد استقلال در لیگ پانزدهم می خورد.

بهنام هم مردانه ایستاد و دل به تمرین داد تا اینکه در دقیقه 75 بازی اول آبی‌ها به میدان فراخوانده شد. نتیجه کار فوق العاده بود؛ نتیجه دیدار با سیاه جامگان تا دقیقه 78 مساوی بود که برزای تازه وارد سه دقیقه بعد ازگرفتن جای محسن کریمی در ترکیب استقلال با پاس طلایی خود سجاد  شهباززاده و آبی ها را به گل دوم رساند و تیم مظلومی اولین 3 امتیاز فصل را گرفت.

خیلی از کارشناسان از آینده بهنام 22 ساله در ترکیب استقلال گفتند و اینکه مظلومی از بازی دادن به او ضرر نخواهد کرد. با این حال وقتی سرمربی آبی ها ترجیح داد به پرحاشیه ای چون کرار فضا دهد – در دو دیدار اخیر استقلال – حتی یک دقیقه هم خبری از برزای در مستطیل سبز نشد!
 

استقلال گرفتار کرار
 

به نظر می رسد سرمربی آبی ها باید خیلی زود تعارف را با خودش کنار بگذارد و تکلیف را مشخص کند. اول اینکه فاصله اخلاقی کرار و برزای تا چه اندازه است و البته فاصله فنی این دو چقدر؟ دوم اینکه آیا صحبت های اول فصل به این زودی فراموش شدند؟ منطق می‌گوید استفاده از بازیکن پرحاشیه – هر که باشد – عاملی خواهد شد برای سست شدن بنیان تیم.

استقلال مظلومی با این کرار به جایی نخواهد رسید و این یعنی رسیدن به انتهای خط در هفته سوم لیگ!

اما حالا که مدیران باشگاه از حضور پرحاشیه کرار خسته شده اند، پرویز مظلومی راه ساده تری را پیش رو دارد و آن اجرای عدالت در مورد استفاده از بازیکنان جوانی چون برزای و کریمی است که بی حاشیه هستند و گوش به فرمان نه یاغی و طلبکار دائم مشغول لگد زدن به درب هتل و باشگاه!

دیدگاه شما